1.8

Katastroflarm Los Angeles

En rad hemliga kärnvapensprängningar i Kina har fått katastrofala konsekvenser. Vulkaner har aktiverats, jordbävningar drabbar hela världen och växthuseffekten har ökat dramatiskt. Men framför allt har landmassorna i Östkinesiska havet satts i rörelse. Världen står inte inför en global katastrof – den står inför sin undergång. Om tre dagar leder landförskjutningen till att explosiva gaser från jordens inre frigörs – som bokstavligt förvandlar planeten till ett brinnande inferno. Den enda lösningen är att inom tre dagar iscensätta ett skalv som stoppar landförskjutningen. Överste Ryan Beckett får personliga order av presidenten att genomföra operationen. Med hjälp av en kärnvapenladdning som är 100 gånger starkare än Hiroshima-bomben. Mitt i Los Angeles...

Originaltitel Scorcher
Regissör James Seale
Manus Rebecca Morrison, Graham Winter
Genre Action, Äventyr, Drama, 2000-tal
Skådespelare Rutger Hauer, Mark Dacascos, John Rhys-Davies, Tamara Davies, G W Bailey, Mark Rolston, Thomas F Duffy, Rayne Marcus, Sam Lloyd, Michael Jace, Jeffrey Johnson, Billy Maddox, Beth Riesgraf, Cathleen Kaelyn, Joel West, Josh Hammond

2017-12-22
Ospännande och dum så in i märgen. Och vad skulle skurkarna vinna på att göra som de gjorde haha? Men vi får ett ordentligt gäng rutinerade ansikten från diverse b-filmer och de gör mig glad. Lite action blir det oxå i denna rätt underhållande tramsfilm.
petson81
2009-08-30
Skippa se den
Bomkia
2008-04-03
Otrooooligt löjlig skitfilm där Mark Dacascos springer runt och försöker verka cool. Tänk dig en riktigt sunkig lågbudget-version av alla dom där naturthrillers man sett med taskigt pangpang och bajsigt manus så har du denna. 1a.
Mattboy
2005-09-21
Jag gillar denna typ av filmer så jag sätter en 3a. Den är dock väldigt lik många andra naturkatastrof-filmer vilket gör att den inte når upp till en 4a.
Goliatbagge
2005-09-12
Kontinentalplattorna börjar glida isär och hela världen kommer att gå under om inget görs inom två dygn. Så tur att vi har USA med alla dess briljanta vetenskapsmän. Enda sättet att förhindra katastrofen är att detonera en atombomb – precis under Los Angeles. Ja, som ni hör så är det här en helt osannolik film. Problemet upptäcks två dagar innan det är för sent (det kallar jag långsiktighet), hela LA utryms på två dygn (utom generalens dotter och en galen psykopat förstås) och en liten fjuttig atombomb som generalen kånkar med sig som en sovsäck ska sätta kontinentalplattorna på plats igen… … och denna general. Det är meningen att han ska skildras som en macho man, men han är bara en fjant – precis som resten av dem som ska rädda världen. De drar hela tiden kassa skämt som gör att man bara vill gråta. Man får inte sympati med någon karaktär i hela filmen. Egentligen sitter man bara och hoppas på att hela jorden ska sprängas så man blir av med alla idiotiska stereotyper. Det är inte nog med att manuset är kass (dialogen är skrattretande). Dessutom är samtliga skådespelare urusla. Finns det då någon ljusglimt med den här filmen undrar ni? Det enda positiva jag kan säga om den är att ALLA andra filmer plötsligt blir lite bättre. Något annat än bottenbetyg vore straffbart.
yidaki
2005-03-06
riktigt jävla kass film. sensmoralen är den sämsta hittils, så amerikansk att man får ont i mjälten.
carreyholic
2005-01-16
shoot me why don`t you.. pinsam kliché till katastroffilm.. snott lite från alla möjliga filmer kändes det som.. pinsamt helt enkelt.
tofels
2005-01-13
Mins inte så noga men bra kan jag inte påstå... ganska mesig handling...
rave_rune
2005-01-13
Funkade. inget märkvärdigt
TheeWasp
2004-04-21
aaaargh lång tråkig kliché men den satte iallafall fart på slutet när man trodde att man skulle få lida i en timme till så tog den slut, det ända bra med den filmen