2.6

Kate

Den skickliga lönnmördaren Kate ska utföra sitt sista uppdrag innan hon drar sig tillbaka. När hon misslyckas med uppdraget att mörda en medlem av yakuzan i Tokyo inser hon att hon har blivit förgiftad. Hon har nu ungefär 24 timmar på sig att hitta sin mördare och utkräva hämnd innan hennes alltmer försämrade hälsotillstånd leder till hennes död.

Originaltitel Kate
Regissör Cedric Nicolas-Troyan
Manus Umair Aleem
Genre Action, Kriminalare, Äventyr
Skådespelare Mary Elizabeth Winstead, Woody Harrelson, Miku Patricia Martineau, Tadanobu Asano, Jun Kunimura, Michiel Huisman, Miyavi, Mari Yamamoto

Pari
2021-10-05
Snyggt filmat med häftiga actionscener. Storyn är i stort en pussel-kopia av olika filmer.
Afflicter
2021-09-18
Kopierar andra filmer som har kommit ut nyligen, men tappar konceptet på egen hand. Det känns som att någon utomstående har klippt ihop sista halvtimmen. Det blir osammanhängande och löjligt och själva motiveringen till varför Kate har ett dygn att leva blir totalt obegriplig.
pungsnigel
2021-09-13
Woody är bra.
PeterTheW
2021-09-13
Snygg, hög fart och en bra Winstead. Överraskande trevlig.
Boynthehood
2021-09-12
Hjärndöd action. Var nära att stänga av vid biljakten med cgi. Fan vad jag avskyr cgi. Woody Harrelsson kändes trött och ljusglimtar i filmen går att räkna på en hand. En bra insats från Winstead, men det räddar inte Kate från ett knappt godkänt betyg.
filosofen
2021-09-11
Väldigt snygga bakgrunder och miljöer men oavsett hur mycket jag försöker går det inte riktigt att gilla det här. Går att titta på om man vill ha hjärndöd action.
AdamB-film
2021-09-11
En del snygga hantverk, men i stort så är allt extremt förutsägbart och oorginellt. Och jag har väldigt svårt för störiga ungar som ska gå från omogna till vuxna inom ett par scenbyten.... Synd för Winstead är stabil.
« Föregående kommentarer