3.3

Katharine Hepburn: All About Me

Efter en hel livstid av en beslutsamhet av tillbakadragenhet från all sorts media, träder Katharine Hepburn här fram i denna självbiografiska dokumentär och berättar om sitt liv. Med hjälp av filmklipp och fotografier från hennes många filmer liksom från hennes privata samling får man i denna dokumentär följa hennes liv från hennes barndom, hur hon först kom till Hollywood och den berg-och-dalbane-liknande karriär som därefter följde, till hur hon blev en av världens främsta skådespelare som hon idag anses vara av många. I denna dokumentär har man chansen att se de fascinerande personligheten bakom den fyrfaldige Oscarbelönte skådespelaren Katharine Hepburn.

Originaltitel Katharine Hepburn: All About Me
Regissör David Heeley
Manus David Heeley, Katharine Hepburn, Joan Kramer
Genre 90-tal, Dokumentär

Mikka
2011-12-23
Intressant dokumentär om man är nyfiken på Hepburn, men den är egentligen ingen riktig höjdare.
kennert
2007-10-21
Mycket intressant,hon har nu perspektiv till sig själv.
WillyV
2007-09-07
Bra dokumentär, excentrisk kvinna av allt att döma.
MaraJade
2007-08-08
En intressant och väldigt personlig dokumentär. Kul att till skillnad från vanliga dokumentärer om skådespelare så pratar Katharine Hepburn om sig själv istället för att nån återberättar hennes liv.