3.1

Katie Elders fyra söner

När Katie Elder dör kommer hennes söner hem för första gången på många år för att närvara vid begravningen. De upptäcker då att fadern blivit mördad ett halvår tidigare, samma kväll som han förlorade deras ranch på kortspel. Sönerna bestämmer sig för att ta reda på vem som mördade fadern.

Originaltitel The Sons of Katie Elder
Regissör Henry Hathaway
Manus Harry Essex, Allan Weiss, William H Wright
Genre Drama, Western, 60-tal
Skådespelare John Wayne, Dean Martin, Michael Anderson Jr, Earl Holliman, Martha Hyer, Jeremy Slate, James Gregory, Dennis Hopper, George Kennedy, Paul Fix, Sheldon Allman, John Doucette, Rhys Williams, Strother Martin, John Qualen, Percy Helton, Karl Swenson

Adoniram
2015-09-28
En John Wayne-western av standardsnitt. Inte så dålig men inte heller särskilt upphetsande. Tur att Sergio Leone dök upp på scenen så småningom.
Zebulonm
2015-07-09
Mycket bra western. Bra handling. Bra skådespeleri av de flesta...
92axha10
2014-01-13
Riktigt bra gammaldags western som höll mig intresserad hela vägen igenom.

2012-05-06
Sedvanligt lååångsam amerikansk western, men gediget hopsnickrat exemplar av sin typ.
jonbo
2008-03-21
Sådana här filmer funkar bara inte för mig.
Bomkia
2007-10-24
Välgjort och en stabil Wayne bär upp filmen. Tyvärr har den lite sega partier och en blek skurk vilket drar ner betyget. Tycker Kennedy kunde fått en lite mer framskjuten position. 3+
jimmyringo
2006-10-02
Denna western har det mesta som en bra westwen skall ha. Till det räknas bra intrig, häftiga pang-pang scener, ett vackert foto och självklart en utmärkt och avspänd John Wayne.
Godzillasaurus
2005-10-05
Solid westernfilm. Inget speciellt, men underhållande och trevligt. Pang-pang.
Hobo
2005-08-25
En mycket trevlig western med en helkylig john wayne.