3.3

Katie Says Goodbye

En godhjärtad 17-årig kvinna prostituerar sig för att övervinna fattigdom och uppfylla sin dröm om ett nytt liv i San Francisco.

Originaltitel Katie Says Goodbye
Regissör Wayne Roberts
Manus Wayne Roberts
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Olivia Cooke, Mireille Enos, Christopher Abbott, James Belushi, Mary Steenburgen, Natasha Bassett, Chris Lowell, Keir Gilchrist, Nate Corddry, Gene Jones, Eric Steinig, Morse Bicknell, Alex Breaux, Mike Miller, Sage Bell, Nicholas Ballas

StureStenhög
2019-04-24
En film som helt och hållet lever på sin huvudperson. Det mesta runtomkring känns halvdant, exempelvis är händelseloppet väldigt förutsägbart, och alla sidokaraktärer blir stereotyper intryckta för att fylla en funktion i handlingen. Men Katie själv är en övertygande studie i dålig självkänsla, och man får intrycket att hon aldrig ens har kommit på tanken att hon skulle kunna stå upp för sig själv. Jag imponeras av hur konsekvent filmen är i den skildringen, det måste ha varit frestande att ge henne ett publikfirande triumforatoriskt ögonblick, men det hade gått emot hela poängen. Olivia Cooke är bra i rollen också. Trean dock fortfarande av det svagare slaget
Rymdkraft
2018-01-19
Modern version av Cabirias Nätter. Solklar remake skulle jag säga.