2.7

Katitzi

När zigenarflickan Katitzi är åtta år, hämtas hon från barnhemmet av fadern. Hon ska nu bo med sin familj - tre äldre syskon och pappans ny fru - på deras kringresande tivoli. Året är 1939, och ransoneringen slår hårt mot alla, särskilt mot de landslösa romerna. Vart de än kommer roar sig folk på tivoli på kvällen, men dagen därpå tvingas de resa därifrån.

Originaltitel Katitzi
Regissör Ulf Andrée
Manus Jørgen Melgaard, Ulf Andrée
Genre Drama, Mini-serie, 70-tal
Skådespelare Sema Sari, Angelina Amico, Kjell Bergqvist, Peter Bodén, Janne 'Loffe' Carlsson, Meryem Özkanat, Christina Schollin, Catrin Westerlund, Monica Zetterlund, Stig Ossian Ericson

2018-10-13
Klart sevärd....
Raimo_1985
2016-02-05
Riktigt bra, även om inte alla skådespelarna är så bra. Men det gör inget för fan...
Netza
2013-04-16
Gifte sig Rosa med sin farbror eller sa de bara "bror" ändå? Kunde de inte hitta sämre barnskådespelare förresten?
Xenox
2012-07-08
En bra serie om alla fördomar som finns i samhället, serien känns fortfarande väldigt aktuell idag. Stark trea.
PebblesBeach
2010-06-09
Mest för nostalgin, jag älskade verkligen den här serien när jag var liten.
Hasselnöt
2010-02-05
Fyra bara för nostalgin. Tittar man på den idag känns inte skådespelarnas "utländska sida" helt trovärdig alltid....
Bonebreaker
2007-07-22
Mja, men den var rätt mysig tycker jag. Och jag tycker att barnen som spelar inte är särskilt bra heller, men filmen är mysig.
HerrArne
2007-05-29
Så välmenande att man känner en jolmig eftersmak. Monica Zetterlund gör att filmen får godkänt.
Narcissa
2007-05-25
Mycket nostalgi på en gång, älskade den när jag var liten. Den håller absolut fortfarande, manuset känns visserligen lite stelt och orealistiskt ibland, men det är verkligen en bra filmatisering som tar upp ett jätteviktigt ämne. Tjejen som spelar Katitzi är så duktig!! SVT borde visa den här serien igen!
Arensberg
2006-10-18
bra pa vissa vis, men jag kan ju inte pasta att det var en favvisserie nar jag var ung, men jag tror jag tyckte katitzi sjjalv var sot... och kjell bergqvist ar ju mest galen och sallan autentisk