3.3

Keane

En man kämpar med att hantera förlusten av sin dotter samtidigt som han påverkas starkt av schizofreni. Man har inget sätt att veta om han verkligen förlorat sin dotter eller om det bara är i hans huvud. Han träffar också den unga flickan Kira som längtar efter en kärnfamilj. Man kan inte heller veta om mannens mentalsjukdom påverkar honom till att utföra mycket mörkare handlingar...

Originaltitel Keane
Regissör Lodge Kerrigan
Manus Lodge Kerrigan
Genre Drama, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Damian Lewis, Abigail Breslin, Tina Holmes, Amy Ryan, Lev Gorn, Liza Colón-Zayas, Mellini Kantayya, Yvette Mercedes

jcoke88
2018-12-17
Otroligt fängslande film. Betydligt mer intressant (framförallt formmässigt) än Clean, Shaven.
Boondock_saint
2012-02-22
Hamberstone: Hahahahahaha!
abercrombie
2008-02-28
Ok. Denna film är för det första riktigt långsam, för det andra riktigt obehalglig, och för det tredje förvånansvärt bra. Men jag vet inte riktigt om jag kan med att ge en fyra till en film som jag såg med två chatfönster och ms-röj i bakgrunden. Skrev jag förresten att den var riktigt långsam..?
egil.sjoelund
2007-04-30
Se Clean, Shaven istället.
Andy_B
2006-11-29
Märkligt att han gör om sin egen film "Clean, shaven" som är bra som den är?
mutato
2006-03-21
tycker den här var tröstande, sättet som man tolkar verkligheten på och sedan hur det är i "verkligheten" i en film som försöker avbilda den med det känns friskt här, talar väl för filmen och världen, de är inte i så stort avstånd och de flesta har ändå blivit schizofrena, så titta noga. nu behövs inte i am sam något mer. är det väldigt bra att leta? jag vet inte, men hoppas.
bizon
2006-02-05
Aldrig riktigt gripande? Pratar vi om samma film? Satt som klistrad hela filmen.
affe74
2005-11-01
Blir aldrig riktigit gripande. Abigail är bäst!
Floop
2005-07-07