2.5

Keanu

Två vänner kläcker en plan för att kunna hämta hem en stulen katt genom att posera som knarklangare för ett gatugäng.

Originaltitel Keanu
Regissör Peter Atencio
Manus Jordan Peele, Alex Rubens
Genre Komedi, Action, 2010-tal
Skådespelare Jordan Peele, Keegan-Michael Key, Tiffany Haddish, Method Man, Darrell Britt-Gibson, Jason Mitchell, Jamar Malachi Neighbors, Nia Long, Will Forte, Luis Guzmán, Rob Huebel, Anna Faris, Brittany Seymour, James Yeargain, Ian Casselberry, Keanu Reeves (röst)
Filmnummer 120190

dudson
2019-04-27
Störtskön fräck komedi som är skapligt skruvad#) Storyn är på det svaga minus kontot tyvär. Men dom 2 ubeer roliga lirarna väger upp mot det.
dudson
2019-04-27
deswhip
2019-01-25
Filmen har sina roliga stunder... Men den är liksom korkad, som om en tonåring med rika föräldrar (möjligen konstnärlig med humor, men ändå) har fått en juste filmbudget i födelsedagspresent. Eller så är det en vuxen filmskapare men med dålig filmsmak.
TURGUT
2017-07-28
Vet inte vad man ska säga mer än att den faktiskt är ganska rolig :-P
2017-06-04
Rätt så beige film, men jag skrattade många gånger och det får gå som ett gott betyg. (7-/15)
HerrNenne
2017-04-16
Hade högre förväntningar på Key & Peele. Det här var skräp som gjorts hundra gånger förut, och lyckas aldrig bli roligt heller.
wasteoftime
2017-03-25
Det här var oväntat roligt. Framförallt större delen av andra halvan av filmen är rolig mest hela tiden. Utan att aldrig liksom balla ur för mycket för vad den gör anspråk på. Foto-sessionerna med katten är också, i vissa fall roliga, även om jag inte tillhör de som förstår grejen med katter, riktigt. Visst, de är söta, men inte _SÅ_ söta. Den förtjänar helt klart sin tvåa, men har en bit upp till överbetygen.
dafreakish
2017-03-19
Klassisk förväxlingskomedi om än våldsammare än genomsnittet. Key och Peeles kemi håller filmen på hög nivå och skapar komiska ögonblick att skratta högt åt. Det räddar filmen och gör den underhållande. Därmed får den så pass högt betyg som den får. Glad överraskning.
2016-12-27
För det första älskar jag katter och för det andra så var Jordan Peeles och Keegan-Michael Keys sketchkomedi-serie fantastisk. Så när de nu skulle göra en actionkomedi med en liten katt i huvudrollen som var det självklart för mig att se denna filmen. Detta är roligt och en hyllning till genren samtidigt som hela idén med katten gör detta både originellt och tokigt på samma gång. 3+
Nintendo64
2016-09-20
Förväntade mig inget, men det här var ju riktigt kul!