3.1

Kebab Connection

Denna komedi, som utspelas i den turkiska delen av Hamburg, har ett påstått självbiografiskt manus av Fatih Akin. Fantasier om att få göra en riktig kungfu-film förvandlas till ett manus om en ung kille som för att få ihop pengar till den bästa av alla kungfu-filmer börjar med att göra reklamfilm för släktens kebabställe. Filmen blir en dundersuccé och det stora målet verkar vara inom räckhåll, när flickvännen får barn och kräver att den nyblivne fadern ställer upp och hjälper till. Men en turkisk kille visar sig varken med barnvagn eller byter blöjor!

Originaltitel Kebab Connection
Regissör Anno Saul
Manus Fatih Akin, Jan Berger, Ruth Toma
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Adnan Maral, Misel Maticevic, Denis Moschitto, Hilmi Sözer, Kida Ramadan, Numan Acar, Adam Bousdoukos, Sibel Kekilli, Güven Kirac, Hasan Ali Mete, Nora Tschirner, Fahri Yardim

F-M-J
2013-10-28
Mysig och enkel rulle.
Ghostface
2012-10-13
Tysklands svar på Fares. Filmen är inte perfekt men har en rejäl dos genuin charm.
Mikka
2012-05-02
Jag tyckte faktiskt att den här filmen var ganska charmig och rätt så kul från stund till stund. Nora Tschirner är bra i den kvinnliga huvudrollen. 2+/3-
WinDrop
2011-09-01
Fares fares på tyska. Jag gillar inte hans svenska filmer och gillar därför inte denna invandrartyska film. Kommer definitivt hålla mig vanliga filmer hädanefter.
#54
2010-10-30
Tycker man om Josef Fares filmer så skrattar man antagligen. Det gjorde inte jag.
Quartz
2010-09-01
nja, det som är bra med den är tysk samt annorlunda mot det man är van vid. sibel kekilli är bra återigen men filmen handlar ju inte om henne utan istället hennes pojkvän som svamlar omkring i livet och vet inte hur man byter blöja typ... det blir liksom aldrig roligt nog, och inte heller allvarligt nog. hade man siktat högre på något av dessa två attribut så hade det kunnat bli bra!
Kudden
2009-03-06
Väjer inte för många klicheer, men hyfsat rolig på sina ställen.

2008-09-04
Everybody was Kung Fu-fighting. Those guys was fast as lightning.
dr.kristina
2008-05-09
Som 9 månader men så vansinnigt mycket roligare och med sjukare humor... Sevärd!
stoffe_o
2008-03-11
Detta ska visst vara filmen Josef Fares önskade att han hade gjort.