Keep the Lights On

En känslomässig och sexuellt laddad resa genom kärlek, missbruk och vänskap mellan två män under ett decennium.

Originaltitel Keep the Lights On
Regissör Ira Sachs
Manus Ira Sachs, Mauricio Zacharias
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Thure Lindhardt, Zachary Booth, Julianne Nicholson, Souleymane Sy Savane, Paprika Steen, Miguel del Toro, Sebastian La Cause, David Anzuelo, Maria Dizzia, Justin Reinsilber, Ed Vassallo, Sarah Hess, Stella Schnabel, Jodie Markell

FUR
2014-05-01
Svårt att betygsätta. Den är snygg och välgjord, men jag kan ha lite svårt att förstå poängen. Å ens sidan får man lite känslan av att det skulle kunna vara någon av författarnas egna upplevelser, men vissa stunder funderar jag på hur verklighetsförankrat det är - kanske mest för att jag har lite svårt att relatera, jag vet inte. Den är verkligen inte dålig, men ja - lite platt kanske, ändå. Jag förväntade mig liksom mer.
haajen
2013-07-14
En av de bättre "gay-filmerna" jag sett, välspelat och snyggt sammanställt. Oväntat engagerande och "vuxet" skildrad relation som inte väjer för det riktigt mörka. (BTW: Steen spelar Eriks syster).

2013-01-31
Thure Lindhart gör en utmärkt prestation och skapar en bra huvudkaraktär. Resterande karaktärer förblir väldigt anonyma, något jag tycker är synd. På det stora hela gillar jag det ganska lågmälda i historien, som handlar mer om relationer och känslor än en specifikt händelse. Tycker dock att historien blir lite tradig mot slutet och Thure Lindhart förblir filmens bärande pelare.
DonChristo
2013-01-30
Relationen mellan Erik och Paul blir mer och mer destruktiv och plågsam, mycket realistiskt spelad av Zachary Booth och Thure Lindhardt, som med sin danska accent inte bara charmade Paul utan även mig. Fint skådespeleri som går under huden. Att jag även fick se min danska favoritskådespelerska Paprika Steen (Eriks mamma) i en biroll gjorde inte filmn sämre. New Yorks mångkulturella miljö och gayscen skildras mycket bra. Ett stort plus för filmens soundtrack, Arthur Russels underbara musik. Naket, ärligt, rakt - sevärd.