Keeping Mum

Prästen Walter Goodfellow är så fullt upptagen med att skriva den perfekta predikan att han helt missar att hans fru har en affär med en annan man och att hans barn är allt annat än välartade. Allt detta blir annorlunda när deras nya hushållerska Grace Hawkins dyker upp.

Originaltitel Keeping Mum
Regissör Niall Johnson
Manus Niall Johnson, Richard Russo
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Rowan Atkinson, Kristin Scott Thomas, Maggie Smith, Patrick Swayze, Emilia Fox, Liz Smith, Tamsin Egerton, James Booth, Toby Parkes, Jack Ryan

2014-06-18
Kvickt och småroligt framfört. Maggie Smith en pärla som vanligt, vill även lyfta fram Kristin Scott och en ganska sansad Rowan Atkinson så som jag helst vill se honom utan att han slår knut på sig själv. Engelsk landsbygd att njuta av och en fantasifull historia.
JanneN
2014-05-26
En av mina favoritfilmer. Allt är bra! Överraskning: Rowan Atkinson visar att han kan vara en seriös skådespelare. Hans absolut bästa roll!
spielmitmir
2013-02-19
Mysig, gemytlig och charmig. Rätt rolig och fyndig emellanåt också! Ser den definitivt igen.
pryzze
2013-02-12
Skön film med favoriten Maggie Smith och Rowan Atkinson. Filmen nådde nästan fram till betyg 4.
Gigi1943
2013-01-23
Svag trea och det är för att jag tycker Rowan är till sin fördel när man slipper se alla hans "roliga" miner - annars hade filmen bara fått en tvåa. Sen älskar jag ju Maggie Smith (vem gör inte det), det var lite arsenik och gamla spetsar över den här filmen, hyfsad alltså.
cahi
2013-01-20
Den här gillade jag. Engelsk myspys när den är som bäst. Feelgood med en twist.
Kosmoskorven
2013-01-19
Gick ned, som så mycket annat.
Berniey
2013-01-19
En film som jag totalmissat tills igårkväll och det känns som jag inte missat något väsentligt! Det är inte roligt mest bara tråkigt skoj dock att se Patrick Swayze i filmen! En knapp tvåa!
Runlibr
2013-01-18
Lagom rolig, mysig, småläskig fredagsfilm! Maggie Smith är sim vanligt helt underbar, och skönt se Atkinson i såpass nedtonad roll, lite omaka par kanske med snygga Scott Thomas. Alltid mysigt med mysterier på engelska landsbygden.
hildurojoar
2013-01-18
Först tänkte jag ge den en tvåa men det var något som ändå höll kvar intresset. Helt okej film för en slö fredagskväll men inget mer. Så det blir en svag 3a.