3.2

Kejsarens nya stil

Den odräglige och egoistiske kejsaren Kuzco regerar i ett sägenomspunnet kejsardöme och drömmer om att bygga ett Kuzcotopia. Hans maktgalna rådgivare, den elaka trollpackan Yzma, har dock andra planer och förvandlar Kuzco till en hjälplös lama. Utslängd i djungeln är Kuzcos enda chans att komma tillbaka till civilisationens bekväma liv en godhjärtad och vänlig bonde vid namn Pacha.

Originaltitel The Emperor's New Groove
Regissör Mark Dindal
Manus Mark Dindal, Roger Allers, Matthew Jacobs, David Reynolds, Chris Williams (I)
Genre Komedi, Familjefilm, Animerad, 2000-tal
Skådespelare David Spade (röst), John Goodman (röst), Eartha Kitt (röst), Patrick Warburton (röst), Wendie Malick (röst), Kellyann Kelso (röst), Eli Russell Linnetz (röst)

TheHorrorfan
2018-04-13
Hade för mig att den här skulle vara ganska dålig, men vad rolig den är nu när jag fattar humorn.
HerrNenne
2018-01-01
Riktigt riktigt rolig faktiskt. Härlig nivå rakt igenom.
2017-10-22
Jamesa
2017-01-07
Hamnar på 2:a, som krass ok. Inte så mycket hjärta och själ i det skapade, utan något som de hasplat ur sig i brist eller väntan på annat. Går givetvis att kolla på och ger en viss underhållning tillsammans med barnen.
Tsurugi
2017-01-05
Svag tvåa, en av de sämsta Disney-filmerna jag har sett.
Astrojacob
2016-05-16
Hysteriskt rapp humor. Skön Fyra.
izaFACE
2015-11-28
det här är humor, det här är precis vad barn/jag gillar!
kervisch
2015-07-12
3 av 5. Godkänd
karlmats
2014-12-10
Nej det här var ingen höjdare, den som kommer på iden att casta David Spade i huvudrollen måste ju nånstans få sparken. Jag gillar verkligen animationerna här, påminner lite om både Aladdin och Duck Tales men där tar det roliga slut. Kuzco är helt enkelt på tok för jävla dryg för att man ska orka bry sig om vad som händer. Pöbelgubben som ska visa honom hur man minsann blir en snäll lite jävel är inte heller nåt att hänga i julgranen. De borde ha tonat ner det här lite grann, nu blir det mest en bakgrundsslötitt värdig Nickelodeon. Nåja, det var väl inte sämre än skiten Disney spottade ur sig innan slutet av 80-talet iaf, en svag 2a.
peu-depeu
2014-07-24
Enligt mig en av de roligaste Disney-filmerna. Inte den mest storslagna eller bästa, men helt roligare än de flesta andra.