3.3

Ken

Mellan de två främsta svärdfäktarna i universitets kendoklubb råder stor rivalitet. Jiro tränar fanatiskt och kräver samma disciplin av de andra i klubben, medan Kagawa retar sig på hans inställning.

Originaltitel Ken
Regissör Kenji Misumi
Manus Kazuro Funabashi
Genre 60-tal, Drama
Skådespelare Raizô Ichikawa, Yusuke Kawazu, Hisaya Morishige, Noriko Sengoku, Keiju Kobayashi, Akio Hasegawa, Yuka Konno, Junko Kozakura, Yoshio Inaba, Rieko Sumi, Kunîchi Takami

Engravadlax
2014-09-01
Anakronistiskt ärbar kendofanatiker tränar sin klass för en tävling. Vetefan hur homoerotiskt jag tycker det är, lite bromantiskt kanske, men de klär ju inte av varandra med blicken direkt. Ser inget som inte är helt normalt för män som är trygga i sin sexualitet. Tycker allt i filmen funkar helt ok för det mesta, men blir i slutändan besviken; hade gärna sett mer Kokubu, och mindre pladder om Kokubu.
foppa99
2010-03-31
yep gay-glorifieringsinslag.bra o intressant film som känns väldigt japansk o lite franska NW faktiskt.
Hangaround
2007-04-19
Starka bildkompositioner, starka ynglingar, styrka i allmänhet, med discpilinerad förvriden livsmoral. Bygger på en novell som är precis lika bra som filmen.
Kiba
2005-12-12
Manuset har skrivits av Yukio Mishima, och filmen känns väldigt typisk för hans böcker och hans liv - fanatisk hängivenhet för en enda sak, gay-tendenser, dödsdrift...