3.5

Kencho no hoshi

Satochi Nomura, en ung och ambitiös prefekturtjänsteman jagar en plats på ett storskaligt prefekturprojekt. För att ytterligare meritera sig anmäler han sig till ett utbytesprogram, men hamnar till stor besvikelse som trainee på en obetydlig stormarknad med allvarliga ekonomiska och organisatoriska problem, långt under hans mål för såväl karriär som social status. I takt med att han får allt svårare att anpassa sig till denna nya tillvaro, börjar hans gamla liv rinna honom ur händerna. Snart har han förlorat både fästmö och den utlovade platsen i prefekturens storprojekt, och kvar finns bara att brottas med stormarknaden och den egna självbilden.

Originaltitel Kencho no hoshi
Alternativ titel The Star of Prefecture Government, Star Reformers
Regissör Hiroshi Nishitani
Manus Shinsuke Sato, Nozomi Katsura
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Hisashi Igawa, Kou Shibasaki, Yûji Oda, Bengal, Sayaka Yamaguchi, Ken'ichi Yajima, Wakako Sakai, Kuranosuke Sasaki, Koji Ishizaka, Toru Masuoka, Mahiru Konno, Setsutan Oh, Kaoru Okunuki, Soko Wada, Toshihiro Wada

2012-11-04
Riktigt fin film med flera bra aktörer - stark 4a i betyg!
Cumlin
2008-04-22
Mycket annorlunda än vad jag hade förväntat mig, faktiskt en mycket possitiv överaskning. Mycket fin drama och Shibasaki Kou var bra som vanligt. En stark fyra.