2.8

Kick-Ass 2

Dave Lizewski, mer känd som Kick-Ass, har med sitt mod inspirerat en ny våg av maskerade vardagshjältar. När Mindy tvingas lägga av efter att ha blivit påkommen med att smyga ut som Hit Girl ansluter sig Kick-Ass till superhjältegänget Justice Forever, ledda av Colonel Stars and Stripes. På andra sidan står återigen Chris D'Amico, nu pånyttfödd som The Mother Fucker.

Originaltitel Kick-Ass 2
Regissör Jeff Wadlow
Manus Jeff Wadlow
Genre Kriminalare, Komedi, Action, 2010-tal
Skådespelare Aaron Taylor-Johnson, Chloë Grace Moretz, Christopher Mintz-Plasse, Clark Duke, Morris Chestnut, Jim Carrey, Donald Faison, Lindy Booth, John Leguizamo, Garrett M Brown, Augustus Prew, Ella Purnell, Robert Emms, Olga Kurkulina, Lyndsy Fonseca, Claudia Lee

Skapad 2019-10-12 av TimBuckley
Låt oss vara ärliga. I den första filmen om Kick-Ass (2010) så var det egentligen en annan karaktär som framför filmens betitlade huvudkaraktär lyckades med att sno åt sig filmpublikens huvudi...   Läs mer »

amotherscrime
2018-05-22
Funkar inte riktigt. Dålig uppföljare där dom inte alls har fångat känslan ifrån den första filmen. Hit Girl går framförallt från att vara det bästa med filmen till att helt ärligt nästan förstöra den. Svag 2a.
deswhip
2018-04-29
Håller fullständigt med GinNTonic nedan. Den första filmen var helt ok, den var originell, välgjord och Hit Girl var lite extra rolig tyckte jag. Den här var som sagt bara smaklös och helt utan fingertoppskänsla. 2-
2017-10-23
erik.p
2016-09-10
Trodde detta skulle vara ett botten-napp, men den var ju klart rolig. Helt klart bäst är high scholl scenerna, resten är väl lite sämre...
GinNTonic
2016-09-03
Ska man göra en humorfilm som samtidigt är blodig och brutal krävs fingertoppskänsla. De som ligger bakom Kick-Ass 2 verkar liksom titelrollen helt sakna fungerande nerver, för jag har inte sett något klumpigare eller mer smaklösa försök till humor. Det brutala våldet skär sig totalt mot den lågstadieaktiga äckelhumorn, de klyschiga karaktärerna och den banala handlingen. Jag trodde 15-årsgränsen var till för att göra filmer för vuxna. Hit Girl, och till viss del huvudpersonen är de enda jag bryr mig det minsta om i filmen, men det räcker inte. Inte ens actionscenerna är underhållande, de är dåligt koreograferade, flaxiga och röriga. Jag gillade det som jag trodde var huvudkonceptet i första filmen, att en vanlig snubbe utan krafter försökte vara hjälte i den verkliga världen och vilka konsekvenser det kunde få, men det konceptet tappades bort redan i den filmen. Världen som beskrivs här är ju betydligt tramsigare än i vilken superhjältefranchise som helst, och det suger! Den är dessutom homofobisk och misogyn. Blä.
Murvel48
2016-07-26
Synd att inte Jim Carrey fick en större roll.
-Hedda-
2016-06-14
Varken bättre eller sämre än ettan. Ganska repetitiv och klyschig. Några underhållande repliker och häftiga fightingscener ger filmen ett bra omdöme.
Solidus
2016-04-22
Onödig, men godkänd uppföljare. Bättre än vad jag trodde, för att vara helt ärlig. Stilen och känslan från första filmen gör sig påmind, men det blir tyvärr aldrig lika träffsäker som första "Kick-Ass". Jim Carrey är en av filmens behållningar, men tyvärr lyckas han inte fånga Nicolas Cages charm som Big Daddy plus att Jim Carrey har alldeles för lite speltid. Den delen av personal som ansvarade för filmens green-screen effekter borde få sparken och aldrig mer få jobb inom filmbranschen.
InzZzomnia
2016-04-21
Nu var det visserligen längesen jag såg 1an men har inget minne av att den hade samma typ av 'Scary Movie'-nivå på humorn. Som scenen när Mindy använder sin Sick Stick och en orgie i spy-kaskader och diarré-sprutande börjar, så j-la löjligt och dåligt gjort så jag nästan stängde av. Men turligt nog så fortsatte jag titta och efter det började jag känna igen mig ifrån 1an igen. Men första halvan drar ner den ganska rejält så blir en svag 3a och medhåll till produr, den här kändes ganska onödig.
dudson
2015-08-08
Så mycket bättre än den förra filmen! Trist bara att carrys karaktär inte var med längre" sen var det många sköna typer med i filmen. Då speciellt motherfucker som ägde med sin ondhet och roliga snack) mumsigt våld åxå.3 +