1.8

Kickboxer 5

Gjord för amerikansk TV. Dacoscos spelar en kickboxare som ser sin vän bli mördad och bestämmer sig för att hämnas.

Originaltitel Kickboxer 5
Alternativ titel Kickboxer 5: The Redemption
Regissör Kristine Peterson
Manus Rick Filon
Genre Action, Drama, Thriller, 90-tal
Skådespelare Mark Dacascos, Geoff Meed, Tony Caprari, Greg Latter, Duane Porter, James Ryan (I)

2013-02-18
Riktigt genom usel egentligen med 90-tals mått mätt.men filmens bov Mr Nagal är bara för Cool=James Ryan t.e.x när han kallt skjuter ihjäl en giraff med ett gevär.effteråt med orden what a beutifull animal! hahaa ja då vet man att den snubben är psycho#) men själva filmen är den sämsta i hela Kickboxer soppan/
2012-09-23
Den här ska inte heta Kickboxer 5 då den ej har något direkt med de andra att göra. Som fightingfilm får den ändå knappt godkänt, och det är enbart Dacascos förtjänst.
menschenfeind
2012-03-13
Den sämsta i serien, och har så lite med de andra att göra att de lika gärna kunde låtit bli att försöka. Dacascos är helt okej.
2009-07-19
Den sämsta utav Kickboxer-filmerna. Det är väl inte en serie som direkt är känd för sina starka kopplingar filmerna emellan, men här tar man nog nästan priset. En Sloan-broder dör i filmens början i vanlig ordning och istället får vi följa en annan kille som tydligen ska ha känt Sloan. Riktigt hur bemödar man sig inte med att förklara. Man förväntar sig nu att vi ska bry oss om honom, men det gör man aldrig riktigt. Överhuvudtaget är alla goda karaktärer oerhört bleka. Tur då att man iaf har en ganska skön bad guy med låg tolerans för inkompetens. Han räddar filmen lite grann. En kille som heter Bollen lyckas också på nåt oförklarligt vis vara lite underhållande när han glider runt med sitt retardleende
karlmats
2009-07-12
En ganska trött rulle men jag är inte helt emot den heller. Jag gillar Dacascos och han bjuder på fina scener i sann Kickboxningsanda, en klart värdig ersättare till Sasha Mitchell. Storskurken Negaal spelad av James Ryan är också väldigt underhållande i sin passionerade galenskap för kickboxningssporten. Utöver detta var det dock väldigt tunt, man fortsätter i seriens tradition att döda av huvudpersoner mellan filmerna och kopplingen till tidigare Kickboxningsfilmer är minst sagt jävligt vag, den hade lika gärna kunnat heta nånting helt annat. En standard b-rulle med några roliga inslag räcker till en ganska stark 2a men inte mer.
Grim_R
2007-01-10
Den har ett par sköna scener men totalt sett ingen höjdarfilm. Förbannat töntigt med ljudet då han slår med handen i luften....
Bomkia
2006-07-05
Det känns som Kristine Peterson blev full en dag och slog vad med en vän att hon kunde få in alla fightiningfilmsklicher i samma film. Här har vi den snälla kickboxaren som underdvisar barn, den mördade vännen, den elaka superskurken som såklart är kickboxare. Man kanske inte borde bli överraskad när det är Kickboxer 5 - men man blir ändå lite besviken. Spola förbi allt och sa bara fightningscenerna, det är fortfarande dåligt - men inte fullt lika dåligt. 1-
Abigor
2006-03-26
Snygga fightscener utan klipp, inte var dag man ser det. Dacascos är bra i huvudrollen.
solmannen
2005-06-15
Mycket svag trea. Jag fann denna film smått underhållande faktiskt.
oan
2005-06-09