1.9

Kickin It Old Skool

1986 var Justin Schumacher skolans bästa break-dansare, men hamnade i koma efter en olycka på scenen. Nu, 20 år senare vaknar han upp och upptäcker ju mer saker har förändrats desto mer har han förblivit densamme. Hans drömmars flicka är förlovad med hans värsta fiende från småskolan och hans föräldrar drunknar i skulder för hans sjukhusvistelse. Nu måste Justin samla ihop sitt gamla dansgäng för att vinna prissumman i en danstävling och samtidigt vinna tillbaka sin flicka.

Originaltitel Kickin It Old Skool
Regissör Harvey Glazer
Manus Trace Slobotkin, Josh Siegal, Dylan Morgan
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Jamie Kennedy, Maria Menounos, Miguel A Nunez Jr, Michael Rosenbaum, Christopher McDonald, Debra Jo Rupp, Bobby Lee, Aris Alvarado, Alan Ruck

dudson
2021-03-13
En verkligt episk rolig komedi!#) Verkligen synd att man missat denna tills nu. Älskar skruvade/sjuka komedier som inte viker ner sig för pk-dravlet. För här serveras N-ordet.. friskt. Även en J#W-BriksCube, heehee hur ofta händer det nuförtiden...Förövrigt massa...störda-scener med Kennedy & hans galna Motley-Crue gäng.. Diggar verkligen chinken som får gå all-out--Dont say those words".. " En fantastiskt härlig film från en tid då komedier var Äkta och inte förljugna pk-skapelser som i dagens sjuka tid//
fridenpaden
2017-09-18
Smårolig. Ca-Ca-Ca-Ca-Carl!

2017-08-08
Emellanåt lyckas filmen bli ganska rolig.
2016-09-18
Klockren komedi!
2014-12-07
Väldigt fånigt och då menar jag väldigt, väldigt fånigt. Det som dock får mig att sitta igenom filmen är dels att jag gillar skådisen Jamie Kennedy och dels att det finns små roligheter här och där. Sett till sin helhet är detta dock trots sin charm väldigt förutsägbart och faktiskt rätt fattigt på ordentligt komedi.
dafreakish
2013-10-26
Precis så värdelös som man kan förvänta sig, ett vanligt förekommande scenario i filmer med Kennedy i huvudrollen. Rolig? Inte det minsta...
Maxter
2012-04-15
En nostalgi resa i tiden med mycket sjuk humor. Detta är en renodlad komedi och ingen "dansfilm" som jag själv först trodde. Detta är en film som roar lika mycket som den kan få dig att känna avsky. Jag tyckte denna var rolig men i sin helhet så faller den på mycket.
jonbo
2012-02-22