3.4

Kids

Tellys definition på säker sex är att ha sex med oskulder. Jennie, en av hans erövringar, får ett tragiskt besked och börjar leta efter Telly för att kunna berätta, men han är redan på jakt efter nästa oskuld. En starkt omdebatterad film på grund av dess grov- och frispråkighet - ungdomarna i den här filmen är inga mönsterbarn. Deras liv kretsar kring sex, våld och droger och om detta berättas utan moraliserande skygglappar.

Originaltitel Kids
Regissör Larry Clark (I)
Manus Harmony Korine
Genre Drama, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Leo Fitzpatrick, Justin Pierce, Chloë Sevigny, Rosario Dawson, Yakira Peguero, Harold Hunter, Sarah Henderson, Jon Abrahams, Julia Mendoza

YouAreNrIchi
2018-11-10
Jag såg om den här filmen nu efter kanske 10 år och höjer med en fyra. Den stannade med mig och den håller ännu.
ViolaIngeborg
2017-06-04
En film som får en att må riktigt dåligt. Många våldtäktscener, inget för den känsliga.
MantisToboggan
2016-06-30
En pärla att bli nostalgisk till. Ack, den sköna ungdomen...
CinemaStrange
2015-07-24
Såg denna som ren underhållning och är en av de bättre filmer av Clark.
Darn
2015-04-24
Fyller förmodligen sitt syfte. Kände ändå att jag inte rycktes med och kunde se det som ett nödvändigt inlägg mot något slags maktperspektiv utifrån könsroller, som jag tycker krävs när det dras så pass stora växlar på ungdomars tillvaro. Det blev liksom bara som ett bekräftande utan någon vidare eftertanke. Filmiskt sett bar den dock på en bra uppvägd autencitet som jag gillar, fint. Scenerna som skedde i förbifarten var finast.
2014-11-09
OK film som visar hur det är att vara ungdom i USA och leva på fel sida om lagen. Misshandel, droger och graviditeter samt alkolism är vardagen och ungdomarna är fast i mitten av det hela. Man kan klaga på är skådespelarinsatserna som är ojämna men annars tycker jag ni ska uppleva den.
Pava
2014-07-13
Var 18-19 år sedan jag såg den. Uppskattar den faktiskt aningen bättre idag, men jag tycker fortfarande att Clark är ett gubbslem. En svag trea!
AlbinWesley
2014-06-10
Djupt störande film som jag aldrig känner för att se igen, känns det som. Korine har fått ihop ett lysande naturalistiskt manus som Clark förvaltar ypperligt i sin regi av flertalet oerfarna skådisar som här presterar väldigt trovärdigt. Gus Van Sant är exekutiv producent för denna, och jag kan lätt se filmen lite som en morbid och rätt vidrig släkting till hans eget filmskapande.
nestle
2014-05-20
Värdelös film som bara går ut på att ungdomarna festar, röker på och har sex. Man har sett det innan fast bättre.
Taandborste
2013-08-16
Väldigt besviken. Jag känner inte att det som faktiskt var viktigt i storyn kom fram ordentligt... halva filmen var mest utfyllnad.