2.5

Kids in America

En grupp av high school-elever slår sig samman för att reta upp rektorn.

Originaltitel Kids in America
Regissör Josh Stolberg
Manus Andrew Shaifer, Josh Stolberg
Genre 2000-tal, Drama, Komedi
Skådespelare Gregory Smith, Adam Arkin, Stephanie Sherrin, Chris Morris, Caitlin Wachs, Emy Coligado, Crystal Celeste Grant, Alex Anfanger, Julie Bowen, Malik Yoba, Andrew Shaifer, Nicole Richie

lancell
2013-01-08
Lite väl löjlig ''skurk'' som de försöker prägla in att hon är ond, hade varit mycket bättre med en seriösare karaktär. Annars mycket bättre än andra highschool filmer med skämt som inte är helt idiotiska och ett hyfsat budskap antar jag, även om filmen var rent av utflippad på grund av alla handlingar studenterna gjorde.
karlmats
2010-10-27
Uträknad 5a på den här? Kändes väldigt random och när dessutom Caitlin Wachs fanns med i casten var det bara att spana in den. Wachs gjorde som alla säkert minns ett bestående intryck i Air Bud: Seventh Inning Fetch (f.ö. bäst i hela Air Bud-serien) och stjäl showen även här. Faktum är att hon är nog det enda jag tar med mig härifrån. Idén är väl okej, och då menar jag inte filminfon här på FT som suger dolme, utan kampen för yttrandefrihet, mot konservativa kristna värderingar och annat jox. Problemet är att det känns som om det är en gymnasieelev som presenterat både idén (d.v.s. inte speciellt avancerat) och humorn (d.v.s. rutten in till själva märgen). High School miljöer är dock alltid underbara så sevärd är den ju trots de många usla skämten. En stabil 2a.
Cammi23
2008-09-15
Bra budskap, en stark 3:a
Goham
2008-08-08
Usch å fy, säkert "out there" i usa å försöker vara utanför lådan, men för en tänkande europe blir det här bara grovhugget magplask
femhundratolv
2007-04-15
Seriösare än vad jag trodde. Och dessutom mycket bättre än jag väntat mig. Stark trea. Tycker cheerleadertjejen (Caitlin Wachs) var riktigt charmig och rolig.
DeskJet
2006-08-05
Ja, eller en grym <infoga valfri genré här>. Vill vi inte alltid det? Nu håller jag med om att de komiska inslagen roddade bort mycket av budskapet, men jag får känslan av att ett renodlat drama hade blivit mycket, mycket sliskigt och flaggviftandet outhärdligt.
meffa
2006-06-15
Temat filmen spelades bort just av anledningen att de gjorde en tonårskomedi av den. Skräpigt att slarva bort budskapet på det viset. De hade kunnat göra en grym drama istället.
polakishboy
2006-05-05
bra syfte med filmen...bra budskap! därför får den en 3:a...
Pslyna
2006-04-28
Jag fastnade direkt för den. Mycket bra budskap och en klockren film!
Lukinx
2006-04-14
Får en 3.a på grund av att det är ett bra budskap!