3.3

Kill, Baby... Kill!

Dr. Eswai blir kallad till en liten by för att utföra en obduktion på en kvinna som dött under mystiska omständigheter.

Originaltitel Operazione paura
Alternativ titel Operation Fear, Kill Baby, Kill!, Don't Walk in the Park, Curse of the Living Dead, Curse of the Dead
Regissör Mario Bava
Manus Romano Migliorini, Roberto Natale, Mario Bava
Genre Skräck, 60-tal
Skådespelare Giacomo Rossi-Stuart, Erika Blanc, Fabienne Dali, Luciano Catenacci, Piero Lulli

haajen
2018-01-21
Småputtrig mysrysare men Bavas sedvanliga stilsäkerhet i god form.
2017-10-30
En estetisk höjdare med snygg interiör, massor med färger och ett aktivt kameraarbete. Men skalar man bort det så är det bara en medioker mesmysrysare. (6+/15)
2011-09-24
Härlig gothrysare där Bava i vanlig ordning leker med miljöer och färger så det blir kalas för ögonen. Storyn är dock rätt bedrövlig och blir mest bara snurrig. Kan ändå inte låta bli att faschineras av de här rullarna.
Vitus
2010-11-06
bara skriker om att göras till ett koncept album i heavy metal anda. king diamond!
final_cut
2009-06-17
Inte mycket att hänga upp i julgranen ifråga om stroy och skådespelare, men Bava lyckas med miljöerna och färgerna som alltid.
Kriffot
2009-05-26
Snygg som tusan, och storyn är inte så dum den heller. Lite småtrista passager här och var, men det vägs lätt upp av finfin ljussättning, stirriga barnögon och mystisk stämning.
Dele
2008-03-28
Halvtrist story, men snygga miljöer.
3DDaniel
2007-11-21
snygga miljöer med bava. Gansak spännande.
schramm
2007-06-08
Nästan en femma. Otroligt läckert filmad, skrämmande historia och lysande regi av Bava.
morpho
2007-06-01
Mästerverk!!! Bavas bästa gotiska rulle tycker jag. Synd att det ännu inte finns en optimal dvd version :-(