2.7

Kill Your Darlings

Handlar om händelsen som förde samman beat-poeterna Allen Ginsberg, Jack Kerouac och William H. Burroughs under 1944, efter ett ouppklarat mord.

Originaltitel Kill Your Darlings
Regissör John Krokidas
Manus John Krokidas, Austin Bunn
Genre Drama, Romantik, Thriller, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Daniel Radcliffe, Michael C Hall, Jack Huston, Ben Foster, Dane DeHaan, Elizabeth Olsen, Jennifer Jason Leigh, David Cross, Kyra Sedgwick, David Rasche, Erin Darke, John Cullum
Filmnummer 102023

fridenpaden
2019-07-07
Inte ens pretentiös. Bara en återberättelse av barnsligheter och ett påhittat slut för att rättfärdiga allt.
KyLLo
2018-08-16
Det handlar måhända om några intressanta författare, men det är en ointressant och påfrestande film. Jag misstänker att det är Daniel Radcliffes fans som pressar upp betyget.
haajen
2018-07-16
Filmen är måhända lite ojämn men det är en intressant skildring av flera oerhört inflytelserika författare, lärorik film för den som är intresserad.
HerrNenne
2018-07-12
Tillgjord och självgod. Både ointressant och jobbig att se på.
hohohanne
2015-12-16
Början kändes tafatt och jag hängde inte riktigt med. Dock drog DeHaan upp betyg med sitt skådespeleri men Radcliffe var lysande. Efter HP har han skutit i höjden med sin talang och jag älskar i princip allt han gjort efter dem. Slutet var intressant och någorlunda gripande. En trea storymässigt. Fyra pga castingen.
Zebulonm
2015-02-28
Skräääp.
BarryHero
2014-10-11
Mycket intressant historia som jag inte hort talas om forut. Bra skadisar och valgjort 40-tal. Tappar lite andra halvan och ar stundtals svar att hanga med i. Kul ju mer insatt man ar i litteraturens varld.
AlbinWesley
2014-08-01
Tyckte mycket om första halvan. Det är så fint att se hur dessa utbölingar hittar sitt sammanhang, även härlig gestaltning av kreativ verksamhet eller vad man ska säga. Över huvud taget gillar jag den väldigt mycket som den spelfilm den är. Men jag måste säga att jag inte alls får känslan av att det är 40-tal. Radcliffe spelar bra men känns inte så värst Ginsberg (att döma av vad jag sett av honom), DeHaan är hemskt ojämn och känns rätt banal vid flertalet viktiga repliker. Vidare finns en del faktafel men sånt tycker jag inte man ska bry sig om. Jag tyckte mycket om filmen ändå, även om känslan hade kunnat vara ännu bättre.
Ghostface
2014-07-05
Nja detta var aldrig särskilt medryckande på något plan.
Berniey
2014-06-11
Snygg produktion men lämnar allt övrigt i glömska. Saknar dramatik och nerv och är riktigt sövande att titta på så betyget blir underkänt helt klart.