1.9

Killer Crocodile

En grupp miljöaktivister upptäcker radioaktivt avfall i ett träsk, men får inte hjälp av den korrumperade domare som styr den närliggande byn. I träsket finns också en stor mördarkrokodil...

Originaltitel Killer Crocodile
Regissör Fabrizio De Angelis
Manus Fabrizio De Angelis, Dardano Sacchetti
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Sherrie Rose, Van Johnson, Ennio Girolami, Richard Anthony Crenna, Julian Hampton, Bill Wohrman, Ann Douglas

dudson
2017-03-12
Tok grym djur skräckis med fina Gore scener. Krokodilen är fan imponerande oxå. Karaktären Joe var tuffast av dom alla. Old school.
emmycaution
2014-06-08
Omslaget ger ju sken av något helt annat än man får. Detta är mer än bara en kroḱodilfilm. Detta skildrar en inre resa om hur en idealist (som är emot allt dödande) blir en kallblodig monsterkrokodildödare (lite tack vare en magisk Indiana Jones-hatt).
Korben_Dallas
2014-01-02
Allt var dumt och krokodilen var lam. Vist fanns de lite häftigt med betoning på lite med de räcker inte mer än till en stark 1:a.
TheHorrorfan
2012-01-02
Vilken bra film.
craptastic
2011-10-31
Skön djurskräckis med sedvanliga dumma italienska inslag. Rätt bra fart, icke originell story och rätt mycket blod. Må vara en av de bättre i genren krokodilskräckis.
Powha
2011-10-28
Skön B-rulle.
2011-10-02
Krokodilfilmer gör mig sällan besviken, och den här är inget undantag. Det stela djuret påminner mest om en barkbåt - och den morrar(!) Annars har vi det sedvanliga italienska överspelet, den dåliga ljussättningen och bra musik. Blod och action finns så det räcker och alla som gillar B-skräckisar bör så klart ge skräpet en chans.
Totenkopf
2009-08-02
Så usel, så den i slutändan kändes riktigt underhållande. Dialogen och den urkomiska krokodilen gjorde att man satt med ett småleende genom hela filmen.
Ryujin
2008-06-24
Gummikrokodiler kan jag tåla.... men en lådbil???
kanemura
2008-05-11
Ett under att jag hittade denna som begagnad hyrfilm för 20 kronor...jag önskar det fanns mer såna stora härliga lådor med B-skräck att gå igenom :)