2.1

Killer Fish

Några juveltjuvar dumpar sitt byte i en damm för att hämta upp det senare, men dammen är full av pirajor. Samtidigt är en modefotograf där med sin modell för att fotografera.

Originaltitel Killer Fish
Alternativ titel Treasure of the Piranha, Deadly Treasure of the Piranha, The Naked Sun
Regissör Antonio Margheriti
Manus Michael Rogers (II)
Genre 70-tal, Kriminalare, Thriller, Skräck
Skådespelare Lee Majors, Karen Black, Margaux Hemingway, James Franciscus, Marisa Berenson, Roy Brocksmith

LucaCanali
2016-11-20
innehållsförteckning: en hel drös av trista b-filmsgubbar och några fotomodeller som borde blivit vid sin läst + karen black. heistfilm som går över i äventyrsfilm lite nature horror och en avslutning med vem lurar vem sköjarfilm. ja ni hör ju själva det här är stökigt och dumt men fungerar ändå rätt så bra som actionmatine´, men det är ingen av margheritis bättre rullar. betyg: okej- (40/100).
sven_usling
2016-10-18
Tråkig och fånig film. Fast Roy Brocksmith är väldigt rolig.
benoit
2011-10-03
Inte mycket till fiskar men en skön deckare
2010-09-03
Det är på tok för lite mördar-fiskar i den här Margeriti-rullen, annars rullar det mesta på med de sedvanliga explosionerna och modellerna. Tack vare en hyfsat underhållande story hölls intreeset uppe.
idd
2007-07-25
margheriti gör en lite halvseg crime-aktig film inspirerad av Jaws 1 & 2 (även om det märks betydligt mindre än jag hoppats på).. filmen går på halvfart men storyn är lagom intressant nog att hålla mig fokuserad å piraja-attackerna mot slutet e faktiskt överraskande obehagliga.. filmens absolut bästa replik, den kvinnliga huvudrollsinehavaren har just varit aningen barsk mot en av karlarna å får höra: "Are you sure there's not some german blood in you?" å svarar: "I win my wars!"