2.5

Killer Klowns from Outer Space

En amerikansk småstad invaderas av en flygande cirkus med galna, mordiska clowner. De skjuter popcorn, smälter folk med pajer, dricker blod med sugrör och fångar in människor i rosa sockervaddspuppor. Det är upp till tonåringarna Mike, Debbie och Dave att förgöra dem - och rädda sig själva.

Originaltitel Killer Klowns from Outer Space
Regissör Stephen Chiodo
Manus Stephen Chiodo, Charles Chiodo, Edward Chiodo
Genre Komedi, Skräck, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Grant Cramer, Suzanne Snyder, John Allen Nelson, John Vernon, Michael S Siegel, Peter Licassi, Royal Dano, Christopher Titus, Irene Michaels, Karla Sue Krull

Skapad 2019-12-13 av Stygga-Vargen
Under tonåren älskade jag skräckfilmer och det är fortfarande en av mina favoritgenrer. När jag var 13 fick jag en film på VHS i julklapp av min storebror, en film som jag aldrig hade hört tala...   Läs mer »

Darkclown27
2015-08-09
Så härligt larvig. En klar favorit
F-M-J
2015-02-09
Självmedveten b-skräckis som funkar. Handen på hjärtat så blir det alltid roligare när intentionen inte är där, då man får skåda en skapelse som haltar av total okunnighet istället för att göra misstagen centrala på egen hand som dem gör i "killer clowns from outer space". Men sure, visst är det rätt roligt att skåda dessa obscena clownerna jaga folk med popcorn pistoler och väva in sina offer i sockervadd. På grund av att allting görs i ett uppenbart syfte i att roa publiken komiskt vore det orättvist att inte ge den godkänt för just det. 2+
Dele
2014-01-06
Allt fungerar verkligen inte, men det är gjort med gott humör och det finns en viss charm. Svag trea.
RobinsTaste
2013-10-03
Charmig och rolig rulle! Parodi på 50-tals rysare med överdrivet roliga dödscener som påminner lite om Gremlins.
Kekz
2013-07-20
Smått rolig.. Om inte annat är den udda..
Dutch
2013-04-01
Makalös klassiker!
Metheuz
2013-03-29
Totalt värdelösa skådespelare men filmen i sig är charmigt b-ig och kostymer och specialeffekter är väldigt välgjorda.
Zuzz
2013-03-26
Kass på på alla sätt och vis. Stressad av den jäkla musiken. Hatar clowner. Skitfilm.
2013-03-23
Rolig film.
Murvel48
2013-02-24
Det enda som är roligt är det otroligt usla skådespeleriet.