2.9

Killing Ground

Ian och Samantha är på väg till en nationalpark i den australiensiska vildmarken, för att campa och få lite tid tillsammans för sig själva. De hittar en isolerad och vacker plats vid en liten sjö som verkar perfekt, förutom att någon annan haft samma tanke och satt upp sitt tält strax bredvid. Men både tältet och bilen vid parkeringen är tomma och när natten kommer har fortfarande ingen dykt upp, vilket gör både Ian och Sam illa till mods. Morgonen därpå bestämmer de sig för att åka hem igen när de plötsligt ser ett litet barn komma stapplande mot dem mellan träden. De plockar upp det lilla barnet och ska precis lämna platsen när en en jeep närmar sig. Jägaren i bilen tror att familjen är uppe i skogen och föreslår att han och Ian går och letar efter de försvunna. Sam ser hur de går in i skogen, och sedan blir det tyst.

Originaltitel Killing Ground
Regissör Damien Power
Manus Damien Power
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Aaron Pedersen, Ian Meadows, Harriet Dyer, Aaron Glenane, Maya Stange, Julian Garner, Tiarnie Coupland, Liam Parkes, Riley Parkes, Stephen Hunter, Mitzi Ruhlmann, Airlie Dodds

StureStenhög
2018-04-11
Väldigt mycket en standardfilm i genren, men den dög åt mig. Den är bra strukturerad, vilket gör att historien känns intressantare än vad den egentligen är (det menar jag alltså som något positivt), och karaktärerna beter sig faktiskt ovanligt realistiskt. Inga filmhjältar eller superskurkar här, och det skapar ett visst mått av oförutsägbarhet. Det räcker till en svag rea
2018-04-09
Håller vad den lovar, men visst saknas något som gjort att den stuckit ut. Man har sett det förut mer eller mindre grafiskt. Inget som tordes gynna turistnäringen i Australien. Wolf Creek är fortfarande ordentligt mycket bättre.
ekneB
2017-12-30
ganska straight forward och kanske inget jag kommer att komma ihåg om en par månader. Men duglig för vad den är och faktiskt relativt välspelad
haajen
2017-09-15
Välgjord för vad det är och emellanåt väldigt spännande men inget som en inte sett förr.
Djason
2017-09-14
Så stereotypt det bara kan bli i den australiska vildmarken. Hunden heter Banjo bara en sådan sak.
TheHorrorfan
2017-09-13
Helt okej. Hade förväntat mig något bättre, men absolut inte dålig.