Killing Gunther

En grupp excentriska yrkesmördare har tröttnat på Gunther, världens bästa yrkesmördare, och bestämmer sig för att döda honom, men det verkar vara lättare sagt än gjort...

Originaltitel Killing Gunther
Regissör Taran Killam
Manus Taran Killam
Genre 2010-tal, Action, Komedi
Skådespelare Arnold Schwarzenegger, Taran Killam, Bobby Moynihan, Hannah Simone, Cobie Smulders, Allison Tolman, Ryan Gaul, Aaron Yoo, Paul Brittain, Amir Talai, Peter Kelamis, Steve Bacic, Scott McNeil, Joel Labelle, Alex Duncan, Chad Krowchuk, Aubrey Sixto

StureStenhög
2019-02-03
Den har sina stunder den här filmen, och en och annan hyfsad idé finns det trots allt, men mockumentär-formatet har sannerligen gjorts förut, och här tillför man knappast något nytt till det. Karaktärerna är dessutom alldeles för fantasilösa överlag. Arnold är dock ganska rolig när han väl dyker upp, och nog ska man väl kunna ta sig igenom det här utan att behöva bli varken uttråkad eller förbannad
Robkiller
2018-02-04
Helt oseriöst, filmat med handkameror och riktigt värdelöst fram tills att Arnold dyker upp. Fortsätter att vara riktigt uselt, men i alla fall lite kul att se Arnold i en sådan här roll.
syltkatt
2018-02-01
Riktigt dålig film med 2 bra skämt. ändå underhållande.
2017-12-21
Jag hade faktiskt lite förhoppningar på den här då jag tycker Taran Killam hade en del guldkorn när han var på SNL. Men detta var inte alls särskilt bra. Ett par riktigt roliga småsaker, men överlag inge vidare. Slätsvag tvåa.
HerrNenne
2017-11-05
Lite för tråkig för att bli godkänt, även om det blir sebart när Arnold steppar in. Det är dock allt filmen har att erbjuda.
Bomkia
2017-10-01
Tröttsam mockumentär med några få roliga sekvenser. 2a.
ulpe01
2017-09-27
Premissen är riktigt kul, men utförandet kunde varit mycket bättre. Har några riktigt roliga stunder här och där. Arnold dyker upp typ sista 10-15, så ha inte för höga förväntningar.
Julius
2017-09-24
Creditmusiken räddade filmen från totalt fiasko. :D
DrJW
2017-09-24
Har en intressant handling och den kunde ha blivit en riktigt rolig film. Den är som en blandning av What We Do In The Shadows och John Wick, men ojämn. Den här filmen kunde ha varit så mycket bättre. Den har sina ögonblick, men den roligaste delen av den här filmen var Arnold Schwarzenegger, och ja de finns de vanliga Arnold-skämten men också ett par andra skämt som fick en att skratta. Som när han sjunger t.ex., den var så dålig att den var bra-rolig. Taran Killam borde ha skrivit manuset med andra talangfulla roliga författare, jag skulle inte bli förvånad om han fick ett par tips från författarna till Saturday Night Live om hur man skriver ett manus, något han inte borde ha gjort eftersom den nuvarande SNL är inte riktigt så rolig (den enda sketch som är rolig från den nuvarande SNL är Alec Baldwin's Trump-intryck).
PeterTheW
2017-09-23
Vissa grejer är roliga och funkar bra, men helheten haltar för mycket.