Killing Me Softly

Alice, som arbetar som webbdesigner i London, tröttnar på sitt alldeles för vanliga liv med sin pojkvän då hon träffar Adam, en berömd men mystisk bergbestigare. Hon lämnar pojkvännen för att binda sig med Adam som visar sig vara full av hemligheter.

Originaltitel Killing Me Softly
Regissör Chen Kaige
Manus Kara Lindstrom
Genre Drama, Vuxenfilm, Romantik, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Heather Graham, Joseph Fiennes, Natascha McElhone, Ulrich Thomsen, Ian Hart, Jason Hughes, Kika Markham, Amy Robbins, Yasmin Bannerman, Rebecca Palmer, Ronan Vibert, Olivia Poulet

gjoob
2018-02-25
Man ska inte klaga för mycket när man får se Graham naken. Även om det är kortvarigt. Resten är redan bortglömt.
RustyFilm
2016-12-11
Är det här en thriller? I så fall en medioker sådan. Å manuset? Det va tunt. Regin då? Ja hyfsad. Men fotot var väl bra? Jodå, vackert. Vare nå sex då? Ja mycke.
DukeIgthorn
2016-08-27
Visst innehåller filmen en het sexscen i början, men "mjukporr" och "vuxenfilm" är väl att ta i? Det är möjligt att scenen stack ut 2002, men med moderna ögon sett är det knappast mer än vad som visas i ett genomsnittligt Game of Thrones-avsnitt.
DIProgan
2014-05-04
Kass thriller med mjukporr inkastat.
Robkiller
2013-10-27
Dramathriller som håller tittaren intresserad. Visst handlingen lämnar väl en del att önska, men att se mer än vanligt av Heather Graham är inte helt fel. Det är även inte helt uppenbart hur det kommer att sluta förrän väldigt sent, vilket är ovanligt.
Poppellullen
2011-07-25
det e väl inte för mkt sex i filmen, tycker inte jag. Rätt kass film och det blev lite pinsamt då vi (jag o min pappa) såg den första gången, inte direkt en film man vill se med farsan... men skådespelarna e hyfsade och Joseph Fiennes är snygg så en 2:a blir det hehe.
Gialloblu
2009-10-05
Slutet är absurdt och irreterande.
il_genio
2009-05-19
Som vilken B-thriller som helst egentligen. Förutom att det i princip är 30 min mjukporr i början
Keguri
2008-01-18
Trodde den skulle handla om något helt annat och slutet rörde till det riktigt ordentligt så man fattade definitivt inte slutet första gången man såg den. Men ojj va bra Joseph Fiennes är, alltid lika intensiv och passionerad. :D
sQuiGboBBle
2008-01-08
Hur kan ni klaga på att det är för mycket sex i filmen? Klaga på filmen, sexet e hett.