2.4

Killshot

När det gifta paret Carmen och Wayne Colson blir vittnen till ett allvarligt brott blir de placerade i ett statligt vittnesskyddsprogram. När de till slut tror att de är helt säkra får de reda på att de har blivit måltavlor för en erfaren lejd mördare och psykopatisk nybörjarmördare. De inser också att vittnesskyddsprogrammet inte alls håller dem säkra. Filmen är baserad på Elmore Leonards roman med samma namn.

Originaltitel Killshot
Regissör John Madden
Manus Hossein Amini, Steve Barancik
Genre 2000-tal, Action, Drama, Thriller
Skådespelare Diane Lane, Mickey Rourke, Thomas Jane, Rosario Dawson, Joseph Gordon-Levitt, Lois Smith, Don McManus, Hal Holbrook

swampblues
2014-10-27
Gangsterfilm som framställer skurkarna som neandertalare. Men visst är den bra.
Galivan
2014-04-18
Dum och omodern. Gordon Levitt 's karaktär påminner om någon från tidigt 90-tal , måste ha studerat Brad Pitt från 90-talet. Omöjlig överspelande typ.
ClintanTheKing
2014-01-12
Snabb, fräck och spännande actionthriller där man håller på skurkarna. Mickey Rourke och Joseph Gordon-Levitt är klockrena i rollerna, framförallt Levitt som är riktigt skön. Rourke är cool som han brukar. Enkel story men vad gör det när det är underhållande.
RichardEk
2013-07-10
Standardthriller med enstaka spänningsmoment i annars förutsägbar handling. Den försöker hantera två narrativa trådar, parets relation och själva vittne/skurk - tråden, och lyckas ganska OK med detta. Men i övrigt har vi sett allt förut, kvinnan som tvingas ta av sig kläderna, skurkar som listar ut hemliga lokaliseringar osv. Genrebunden thriller utan överraskningar med andra ord.
kervisch
2013-01-19
Nja det här var inte så bra, funkar att se !
Berniey
2013-01-09
Hyfsat bra! Mickey Rourke gör det bra annars så är manuset för tunt!
dudson
2013-01-02
Rätt intetsägande film med en pluffsig sliten Rourke som ska spela en halv indian.storyn är åxå riktigt korkad och trist (svag 2a)
Xenox
2012-12-25
Hygglig thriller.
jeremy_jones
2012-06-20
Rätt weird, och filmen utvecklar sig till en rätt trist dussintrhiller med standardslut. Men vägen dit är, i mitt tycke, väldigt underhållande. (3/6)
Yohanetsu
2012-06-20
Ett par bra scener räddar filmen precis till "godkänt". Helheten är dock ganska förvirrad, ungefär som att filmskaparna inte riktigt vet vilken slags film de vill göra. Svag tvåa.