3.7

Your Name

En månad efter att en komet landat i Japan för första gången på tusen år börjar stadsbon och studenten Taki drömma att han är en flicka som går i skolan på landsbygden. Samtidigt börjar även Mitsuha, en tjej som tröttnat på landsbygden, drömma om en kille i staden.

Originaltitel Kimi no na wa
Regissör Makoto Shinkai
Manus Makoto Shinkai
Genre Animerad, Fantasy, Romantik, Drama, 2010-tal
Skådespelare Kana Hanazawa (röst), Etsuko Ichihara (röst), Ryûnosuke Kamiki (röst), Masami Nagasawa (röst), Aoi Yuki (röst), Mone Kamishiraishi (röst), Ryô Narita (röst), Nobunaga Shimazaki (röst), Kanon Tani (röst)

hsimpson
2020-10-16
Animeringen är nästan FÖR snygg. Historien i sig är mest trams, även om den har några fina stunder. 5 centimeter per sekund är Shinkais mästerverk.
Biberkolben
2019-02-21
JA.
Paramis
2018-09-22
Svår att följa i alla vändningar. Blev allt för rörig. Lite störig musik. Otroligt vacker dock.
Zebulonm
2018-08-24
Lite besviken. den e bra men hade hört att den skulle vara sååå bra men det var den inte.
HerrNenne
2018-07-14
Helt magisk.
jopjop
2018-03-29
Vilken irriterande film! Först väntar man på att den ska börja och sen väntar man på att den ska ta slut...
BrutusBeefcake
2018-03-07
Hade den undvikit det otroligt fula animè-tvserie-formatet med tillhörande kass musik så hade detta varit en given 4:a, men presentationen förstör mycket av en annars väldigt gemytlig filmupplevelse, rekommenderas starkt ändå. (9+/15)
Haroo
2018-02-16
Anime är vanligtvis en genre jag verkligen ogillar, men blev upplyst om att denna skulle vara mer än bara en "vanlig anime". Detta visade sig stämma helt. Dels reflekterade jag inte över varken stil eller språk efter filmens första 10 minuter, och dels gav den mig även filosofiska tankebanor ytterst få filmer gjort tidigare. BÖR VERKLIGEN SES 4++.
Commandante
2017-12-13
Riktigt bra, men den oerhört hetsiga och fåniga musiken är drar ner betyget rejält.
Pari
2017-12-13