2.4

Kinasmällaren

Carter är vacker, hon är sexig, och hon har svart bälte i karate. När hon får reda på att hennes syster försvunnit under en resa till Filippinerna, reser hon dit för att söka efter henne. Väl där konfronteras hon skumma skurkar, och dras in i olagliga dödsmatcher.

Originaltitel Firecracker
Alternativ titel Naked Fist
Regissör Cirio H Santiago
Manus Cirio H Santiago, Ken Metcalfe
Genre Thriller, Drama, Action, 80-tal
Skådespelare Jillian Kesner, Darby Hinton, Ken Metcalfe, Peter Cooper, Vic Diaz

Raggarn
2017-02-24
Kalkon-karate när den är som bäst. Taffliga slagsmål och lökig handling kombinerat med topless-fighting, tjej som lär sig slåss med pinnar på en förmiddag och annat trams. Tappar dock i tempo andra halvan för att sen trappas upp sista 10 min. Blir även lite Bruce Lee-influerad fighting mot slutet vilket livar upp
2011-07-17
Tjejen i huvudrollen såg förbaskat bra ut i det här spektaklet av uselhet. Vi får raffel i form av ett illaljudande synthsoundtrack och massa dålig fighting. Vissa scener livar ändå upp skrattmusklerna och det är bara att gratulera herr Santiago till ytterligare en underhållande skitfilm.
2006-01-11
Efter en andra titt kan jag bara konstatera att detta är filmen som alla och endast seriösa cineaster har hemma i hyllan.
2003-12-07
Dåligt skådespel, usel koreografi och ett flortunnt manus - vad mer kan man önska? Jo, lite topless-karate! God kalkonklass.