King of California

Charlie har precis blivit utskriven från ett mentalsjukhus och uppsöker sin dotter Miranda. Dottern har hoppat av skolan och tjänar sitt uppehälle genom att vända hamburgare på McDonald's. Charlie, som tror att han är frisk, får med sig sin motvilliga dotter att leta efter en stor skatt som han är övertygad om ligger nedgrävd under ett köpcenter. Miranda ska nämligen söka jobb i köpcentret och med hjälp av lurendrejeri kommer närmare skatten.

Originaltitel King of California
Regissör Michael A Cahill
Manus Michael A Cahill
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Evan Rachel Wood, Michael Douglas, Willis Burks II, Anna Khaja, Laura Kachergus, Allisyn Ashley Arm, Paul Lieber, Kathleen Wilhoite, Greg Davis Jr, Mousa Kraish

2010-08-18
Hadde mycket Större Förväntningar av filmen!! Känns mera som ett Drama än en Renodlad Komedi... Men Douglas spelar ju Hur Bra som helst som Alltid!! Så Bizzart med Dykningen i Varuhuset;=) Men filmen landar in på medel-betyg....
ch-93
2010-07-21
otroligt tråkig film, men Douglas är bara så skön att han höjer betyget. 4a för Douglas och en 1a för resten av filmen....
Zipper
2010-07-04
Vill nästan ge en fyra för att Douglas är så bra. Har insett att jag länge undervärderat honom som skådis. Fin historia.
Kurganen
2010-02-26
Jag blev allt lite besviken. Det verkade vara en underhållande rulle men visade sig vara som en seg fest som avbryts av någonting så snart det verkar lossna. Precis så är det i filmen. När skattjakten börjar avbryts detta pga irriterande moment i handlingen och motsträvigheter. Mycket trist och enerverande. Douglas är bra i rollen men suverän i en scen. Hans ögon är så trovärdiga i sin sorgsenhet men samtidiga beslutsamhet. Det spelar ingen roll hur goda intentioner en filmskapare har om resultatet blir såhär platt. Jag högaktar filmens sensmoral, att våga följa sina drömmar osv, men det hjälper inte. King of California är en knappt hyfsad film, vilket är märkligt. Det som kunde ha blivit så bra är tydligt att se men någonstans tappar de tråden. Synd.
Dr-Bergwall
2010-01-27
hel festlig film
Bessoni
2010-01-17
En film som visar på godhet och tragik men även mod och vilja att våga genomföra sina idéer och planer mot alla odds.
kus
2010-01-17
Douglas är duktig i rollen som "psykfall" och att det inte är ett Amerikanskt slut räddar betyget.
Patronus
2010-01-13
Jag vill egentligen ge ett högre betyg, själva stilen och den relativt orginella humorn banar vägen för en kanonfilm men på något sätt lyckas den ändå inte lyfta sig över medel.
Christofer
2010-01-07
Lite småkul på sina ställen. Douglas är suverän i sin roll, men annars var det inte mycket som fick det att lyfta. Lite mysig, lite rolig och lite tragisk, men på det hela taget ingen bra film tyvärr. Jag ville kunna sätta en trea, men det når inte riktigt upp. 2+
Nathalena
2010-01-06
Bra men alldeles för överskattad