3.1

Kingpin

Roy Munsons bowlingdrömmar går i kras, precis som hans hand, när den elake konkurrenten Ernie McCracken lämnar honom med ett gäng hämndlystna bowlare. Många år senare hittar Roy en bowlingtalang i Amish-killen Ishmael Boorg. Roy bestämmer att bli Ishmaels tränare och på så sätt vinna den stora bowlingtitel han själv aldrig vann.

Originaltitel Kingpin
Regissör Bobby Farrelly, Peter Farrelly
Manus Barry Fanaro, Mort Nathan
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Woody Harrelson, Randy Quaid, Vanessa Angel, Bill Murray, Rob Moran, Daniel Greene, Lin Shaye, Zen Gesner, Richard Tyson, Will Rothhaar, Chris Elliott, Michele Matheson, William Jordan, Prudence Wright Holmes, Nancy Frey-Jarecki, Robby Thibeau

vonadel
2018-05-06
Kollar i princip aldrig på live-TV, så startade plötsligt denna klassiker, och jag fick svårt att slita mig. Minns att jag tyckte den var riktigt rolig när det begav sig, och den håller fortfarande. Murray är bäst, men Harrelson är också bra. Farrelly Bros måste helt klart ha en thing med combovers. Helt klart det bästa i filmen när Murrays combover får allt större problem att hålla sig på plats. :) 7/10
Nalleman
2018-04-22
Jag gillar det mesta med Woody Harrelson så även detta.
2017-10-09
Bra
2017-08-02
Ganska underhållande.
Raimo_1985
2015-12-23
Andra titten och höjer till en femma. En av de absolut roligaste amerikanska komedierna! :D Gummihanden är rolig varje gång och hårfästena och överkamningarna är fantastiska.
Suckram99
2015-03-29
Riktigt bra
ViveLeCinema
2015-03-19
Simpel. Idiotisk. Sexistisk.
StureStenhög
2015-01-14
Jag har aldrig gillat bröderna Farrellys infantila humor tidigare, så det var kanske inte förvånande att jag inte gillade den nu heller. Jag har sett värre dock, Bill Murray är trots allt lite kul här. Men annars är det här en fantasilös standard-90-tals-komedi. Hur många gånger är det meningen att gummihanden ska vara rolig egentligen?
kakbakarn
2015-01-08
Jag tyckte om den! Mysig och ganska rolig. De flesta skämten känns sympatiska och inte trist plumpa - det hade lätt kunnat bli en sån typ av film. Jag blev nog lite småkär i Vanessa Angel också måste jag säga. En rolig bonus är att Farrellybröderna uppenbarligen har en sweet spot för den oefterhärmlige Jonathan Richman!
Taandborste
2014-12-28
Helt okej komedi, väldigt bra casting får jag säga.