2.8

Kingsman: The Golden Circle

När en attack på Kingsmans huvudkontor sker och en ny skurk dyker upp, tvingas Eggsy och Merlin att arbeta tillsammans med Statesman, deras amerikanska motsvarighet, för att rädda världen.

Originaltitel Kingsman: The Golden Circle
Alternativ titel Kingsman 2
Regissör Matthew Vaughn
Manus Matthew Vaughn, Jane Goldman
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Komedi
Skådespelare Colin Firth, Julianne Moore, Taron Egerton, Mark Strong, Halle Berry, Channing Tatum, Jeff Bridges, Pedro Pascal, Edward Holcroft, Hanna Alström, Emily Watson, Sophie Cookson, Elton John, Poppy Delevingne, Michael Gambon, Bruce Greenwood, Björn Granath

Zebulonm
2019-08-03
Okey men inte alls lika bra som ettan.
dudson
2019-05-12
Helt underbart köttig fartfylld början Sen fastnar den lite i meningslösheter. Men jävlar vad underhållande det blir efter halv-tid. Sanslösa karaktärer, då även Elton John i påfågel utstyrsel som kan karate haahaa#) Slut uppgörelsen kan nog klassas in som det coolaste rent stilmässigt retro som nånsin beskådats på film.
Sovande_mannen
2019-01-26
Vilket skämt när första var ett mästerverk.
RichardEk
2018-12-14
Kanske inte så substantiell som den första filmen där personerna kunde introduceras och sättas in i ett större narrativt sammanhang men i gengäld så absurt överdriven och fartfylld att dess underhållningsvärde är stort. Både den morbida humorn och de blodiga actionscenerna är över gränsen men på ett sätt så att det fungerar. Frågan är om inte skådespelarna hade ännu roligare, med helt galna roller att spela och med all säkerhet ett ok från regissören att spela över så mycket de kan?
Olof_Gronlund
2018-11-17
Jag är svag för fartfylld action. Lite som Taken så tycker jag att dessa uppföljare fungerar bra med. Humorn är där, snabb och fartfylld action och snygga miljöer. Inte lika bra manus som i första filmen, får lite sämre betyg därför, men den fungerar absolut, närmre en fyra än en tvåa.
DiMMUBoRGiR
2018-11-03
Hemsk inledning i Spy Kids-anda, men sen börjar det ta fart och är man bara inställd på allt lättsamt trams så... är det en helt ok film.
Murvel48
2018-10-31
Magnifika actionscener men dom kunde klippt lite i de tempofattiga och ofta lite fåniga partierna så hade filmen fått lagom längd.
picklessmulan
2018-09-23
Likvärdig med den första. Mer Humor men sämre manus.
2018-08-19
Som hjärndöd action funkar den här uppföljaren bra, inget snack om den saken. Dock sämre än första Kingsman och det är till stor del beroende på Moore som gör en loj skurk. Elton John var dock ett kul tillskott.
Supernaut
2018-08-18
Knappt goskänd popcornaction. Som första men lite tunnare känsla och mer överdriven action.