3.3

Kirikou och den elaka häxan

Tecknad saga. Kirikou är en liten kille som vet vad han vill. Han är modig, fyndig och snabb som blixten. Men byn vilar under en häxas förbannelse och Kirikou får för sig att han vill rädda den.

Originaltitel Kirikou et la sorcière
Regissör Michel Ocelot
Manus Michel Ocelot
Genre Animerad, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Kombisile Sangweni, Fezele Mpeka, Antoinette Kellermann

2017-12-09
Hatar den här konstiga filmen!!!
Ravlor
2014-07-14
Helt ok...
ClintanTheKing
2013-02-05
Ett häftigt tecknat äventyr. Minns av jag såg denna och uppföljaren i skolan för många år sedan.
oskarchucky
2012-02-04
jag såg den på skolan
ErikNolander
2011-06-14
Not my piece of potato, lite ball från och till dock
LillaBlåaMus
2010-12-11
"Kirikou en liten en, men han är min vän. Kirikou en liten palt, men han klarar allt." Inte poesi kanske, men nästan... En bragd i sig att ha en oövervinnerlig liten unge som hjälte utan att jag stör mig på honom för fem öre.

2010-12-02
Helt sjukt fantastiska animationer och de afrikanska sagorna gör sig så himla bra i filmformat! Tyvärr fanns det inga subtitles på dvd:n, jag rekommenderar definitivt den franska versionen med engelsk text på youtube - det blir en helt annan känsla med franskan. Riktig pärla bland all massproduktion!
labi
2010-07-19
Den första film mina barn har velat se om direkt efter första tittningen, det säger allt. 15 spänn på Willys. Tjohoo!
Fermis
2010-06-22
herregud vad jag tyckte om den när jag gick på lågstadiet, inte sett den sen dess
WillyV
2010-03-27
Stark tvåa, för flummig och har sina förtjänster i främst en väldigt originell animering, bildspråk och musik.