Kis Vuk

Denna animerade film handlar om lille Jack, en ung räv som tillbringar sin tid med att åtnjuta ett underbart liv i skogen med sin älskade familj. Under filmen Little Jacks värld sätts in när hans pappa, Jack fångas och tvingas att gå med i cirkusen. Filmens skurk, en slug cirkusens ägare heter Anna Conda, som desperat vill ha större och bättre prestanda. Det leder henne till kidnappning av skogens djur, inklusive lille Jack far. Med hjälp av hennes trollkarlsmake, Anna kan hypnotiserad djuren att gör som hon visar.

Originaltitel Kis Vuk
Alternativ titel A Fox's Tale, Little Vuk
Regissör György Gát, János Uzsák
Manus Péter Dóka, György Gát
Genre 2000-tal, Animerad
Skådespelare Freddie Highmore (röst), János Gálvölgyi (röst), Miranda Richardson (röst), Bill Nighy (röst), Sienna Miller (röst), Philip Davis (röst), Clemency Burton-Hill (röst), Gábor Csöre (röst)

GrandMaster_E
2010-04-06
ohygglig animation!
Hangaround
2010-01-10
Läste om den imdb, där den lyckats dra åt sig hela 1,7 i betyg. Förstod att jag var tvungen att se den... och misslyckades. Att en grupp människor över huvud taget ansett att de kan sätta sina namn på något sånt här, som hade sett dåligt ut redan 1996, är inte bara obegripligt. Det är oförlåtligt.