3.5

Kiss Kiss Bang Bang

Med polisen i hälarna försöker småtjuven Harry Lockhart gömma sig på vad som visar sig vara en audition till en deckare. Innan han vet ordet av har Harry blivit upptäckt och flygs till en provfilmning i Los Angeles. För att få den rätta känslan för sin karaktär får Harry hjälp av privatdetektiven Perry van Shrike. Därmed har Harrys problem bara börjat ...

Originaltitel Kiss Kiss Bang Bang
Regissör Shane Black
Manus Shane Black
Genre Komedi, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Robert Downey Jr, Val Kilmer, Michelle Monaghan, Corbin Bernsen, Dash Mihok, Larry Miller, Rockmond Dunbar, Shannyn Sossamon, Angela Lindvall, Indio Falconer Downey, Ariel Winter, Duane Carnahan, Josh Richman, Nancy Fish, Ali Hillis, Tanja Reichert

Skapad 2019-11-28 av krufo
I Kiss Kiss Bang Bang snubblar småtjuven Harry på flykt från polisen in på en audition för en hollywoodfilm. Naturligtvis får han rollen (som privatdetektiv) och flygs direkt till Los Angeles d...   Läs mer »

Albion
2018-05-24
Filmen slarvas bort lite grann. Det är mycket här som är bra och kul men det blandas upp med ren trams också tyvärr. Jag är inget större fan av vare sig Val Kilmer eller RD Jr heller även om jag tycker att Kilmer rent av lyfter denna filmen en del faktiskt. Betyget landar på en stark 3;a, dvs 3+
92axha10
2017-09-23
Jag är ett fan av filmer som bryter mönstret och sätter en twist på ett bekant koncept. Shane Black kan den här genren, kanonfilm.
cannibalrice
2016-03-05
"Oh Gay Perry, don't quit your gay job!"
Lotso
2015-12-21
I sin helhet är Kiss Kiss Bang Bang en nonstop underhållande rulle fylld med action, intressanta karaktärer och bra skådespelare. Men det är de skarpa dialogerna och kemin mellan Robert Downey Jr. och Val Kilmer som gör filmen så pass bra som den är. Shane Black vet verkligen hur man gör dessa slags rullarna med att skapa en bra "buddy cop" kemi mellan två skådespelare tillsammans med vassa dialoger som är mycket roliga. Visst kan handlingen bli något komplex och förvirrande för filmens eget bästa, men det är inte därför jag kommer se filmen en andra gång. Jag återvänder för humorn, actionscenerna, dialogerna och skådespelarna. Jag ser mycket fram emot The Nice Guys som kommer ut nästa år som verkar vara i samma veva som denna.
kervisch
2015-06-27
4 av 5. Grymt bra film
KyLLo
2015-01-30
Allt är så övertydligt, fånigt och förbrukat att jag tappade intresset redan efter några minuter.
2014-11-20
När jag ser Val Kilmer och Robert Downey Jr få spela ut på detta sättet och verkligen visa vilka otroligt sköna och duktiga skådisar kan man inte göra annat än att le. Michelle Monaghan bidrar mer med skönhet än bra skådespel. Filmen gillar jag men den får mig inte riktigt att jubla utan man konstaterar att detta var bra, tack vare filmens trio. 3+

2014-06-12
svindåligt
Qhunden
2014-04-19
Väldigt oengagerande plot men Downey och Kilmer är väldigt underhållande även om det stundtals blir larvigt. Okej, men definitivt inget man ser om.
answai
2014-01-16
En film som försöker vara "cool" men egentligen är en intetsägande dussinproduktion á la Hollywood.