3.1

Kl. 11:14

Jack är på väg för att möta sin flickvän, när han exakt klockan 11:14 kör på en människa och denne dör. Han försöker då gömma kroppen eftersom han är en aning full. Tidigare har flera människors öden lagt vägen fram till klockslaget 11:14...

Originaltitel 11:14
Alternativ titel Reflex
Regissör Greg Marcks
Manus Greg Marcks
Genre 2000-tal, Drama, Thriller, Komedi, Kriminalare
Skådespelare Hilary Swank, Colin Hanks, Rachael Leigh Cook, Henry Thomas, Barbara Hershey, Patrick Swayze, Shawn Hatosy, Clark Gregg, Blake Heron, Ben Foster, Stark Sands, Jason Segel, Rick Gomez

Skapad 2019-11-10 av Mat1az
Kl 11:14 är Greg Maracks andra film, även känd som Reflex i Sverige och Finland. Filmen baserar sig på händelser med olika personer, som alla råkar ut för något otrevligt exakt 11:14 PM, en st...   Läs mer »

Robkiller
2020-05-08
Mest rörig och blir aldrig värst intressant överhuvudtaget.
2016-10-28
Klockrent!

2016-10-08
Rather good movie! Solid 3!
karlmats
2015-09-01
Nej det här blev jag bara uttråkad av, hela idén med att berätta en massa tangerande historier, hoppa mellan dem och leka smart går inte hem hos mig. Jag köper inte alla sammankopplade öden och jag är inte intresserad av nån av sidohistorierna, därmed inte heller helheten. Känns som en blandning av Tarantino och Joseph Gordon-Lewitt, en ohelig röra som blir pannkaka fast på ett dåligt sätt. En stark 1a, egentligen hatade jag den inte, men jag blir ändå lite förbannad på mig själv för att jag ser klart den.
2014-11-13
Detta är en film som använder sig av mycket yta och försöker verka smart genom att använda många handlingar och många klipp. Man försöker vara lika cool som Pulp Fiction och vara intressant genom att använda samma format med olika handlingar som Short Cuts. Har man sett en hel del film så inser man att här finns inte mycket under all yta. 1+
AlbinWesley
2014-08-03
Kul berättargrepp som fungerar väldigt bra i sammanhanget. Rätt rolig också. Några riktigt bra rollprestationer dessutom. Gillade denna.
Ojhda
2014-04-22
Detta var ganska svårt, gillar den! Når ändå inte riktigt upp till fyran men en stark trea blir det! Häftig film som hade kunnat vara så mycket mer. Känns lite fånigt vid tillfällen och dom hade kunnat skippa hela humor delen och försöka göra den mörkare. Det med ett djupare/starkare manus hade kunnat göra den riktigt bra! Fortfarande en cool film som är helt klart sevärd. Tar sig ordentligt vid andra halvan!
Christofer
2013-08-28
Som någon redan nämnt så hade filmen problem med avvägningen mellan allvar och humor. Visst hade det sin finess till viss del i själva storyn, men karaktärerna var för ointressanta och überkorkade så det blev för mycket. Det dög att se, men jag skulle inte säga att det var bra direkt.
StureStenhög
2013-08-12
Helt tydligt inspirerad av Pulp Fiction, men inget fel med det, och det här är trots allt en utav de bättre Tarantino-klonerna. Jag gillar upplägget och sättet man berättar på gör historien intressantare än vad den annars hade varit. Det ska man ha stort beröm för, alldeles för många filmer använder skojiga berättargrepp utan att filmen gagnas av det. Man lyckas också bra med att återskapa det bisarra som man ofta kan hitta i Tarantinos filmer, och det här blir stundtals väldigt roligt. Sen är det klart att man blir tvungen att acceptera det osannolika faktum att allt det här händer nästan samtidigt i vad som tycks vara en ganska liten stad, men är man inte ute efter nåt annat än underhållning så bör inte det vara nåt problem. Stark trea
mammene
2013-08-11
Mycket absurd humor som fungerade och jag gillar iden att få ihop hela kedjan till slut. Persongalleriet hörde verkligen inte till de smartaste, så lite dumfilm var det. Men det fungerar som en fredagsfilm med inte allför stora ambitioner utom att roa och ge ett gott skratt och några fasor.