3.7

Klassiska mord

Baserat på den riktiga vänskapen mellan den intressanta författaren Arthur Conan Doyle och Dr. Joseph Bell. Kirurgen från Edinburghs universitetssjukhus, som författaren baserade de odödliga historierna om Sherlock Holmes på.

Originaltitel Murder Rooms: The Dark Beginnings of Sherlock Holmes
Alternativ titel Murder Rooms, Dr Bell & Mr Doyle, Klassiska mordgåtor
Regissör Paul Seed
Manus David Pirie
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Charles Dance, Ian Richardson, Sean Wightman, Robin Laing, Dolly Wells, Ralph Riach, Aly Bain, Andrew John Tait, Alan Sinclair, Alec Newman, Tamsin Pike, Joel Strachan, David Walker, Matthew Macfadyen

Dele
2015-03-08
Upplösningen är lite sämre men detta är en ganska välgjord underhållande mordhistoria.
Gröne_Orm
2010-02-04
Mycket fin och lågmäld Holmes. Ska helt klart spana in resten.
wagnerius
2008-05-18
De avsnitt jag har sett hittills har varit mycket-mycket bra! Dr Bell är en alldeles fantastisk karaktär!
yangbo
2007-10-06
jag tyckte dock personligen inte att det här var så starkt som jag hade hoppats på :(
MaraJade
2007-08-12
Murder Rooms är nog mitt absoluta favorit avsnitt i miniserien om Dr. Bell. Inledningen är starkt med vattenfall scenen som övergår till en löpsedel där man kan läsa att Sherlock Holmes är död (det är ju fantastiskt att en påhittad person hamnar på en löpsedel). Avsnittet är verkligen fängslande och spännande och Ian Richardson är superb i rollen som Dr. Bell. Jag rekommenderar verkligen denna serie om man är ett fan av Sherlock Holmes eller om man är intresserad av brittiska deckare, faktum är att jag rekommenderar denna serie till er alla där där ute som inte ens gillar Sherlock Holmes eller brittiska deckare...
ThePhantom
2006-09-05
Jävligt bra, Ian Richardson är grym.
MaraJade
2004-12-11
Undebar version av hur Doyle fick idén till Sherlock Holmes.