2.5

Klasskamrater

En elev mobbas, men klasskamraterna tiger och personalen lyckas inte hjälpa.

Originaltitel Klasskamrater
Regissör Victor Lindgren
Manus Victor Lindgren, Jana Bringlöv Ekspong
Genre Kortfilm, Drama, 2000-tal
Skådespelare Leif Andrée, Daniel Rudstedt, Peter Hägglöv

Kortfilm
2018-07-04
Leif Andrée är som vanligt grym och räddar en svag tvåa. Annars bedrövligt foto, dålig regi, dåliga skådisar och tillgjort. Visst känner man igen situationer som sen ankomst, stök, elever som inte kan ta ansvar och så, men det var inte trovärdigt skildrat. Det känns som ett skojprojekt och inte som en film som har något på filmfestivaler att göra. Kan det vara vänner och anhöriga till filmteamet och skådespelarna som trissat upp betyget? Jämför exempelvis med kortfilmen 6A, det är klasskillnad.
Lisa_
2008-07-27
Whiie Viktor det här gjorde du bra. När kommer nästa?
MrsSmiths
2007-12-14
Snyggt litet projekt där man måste imponeras av hur man lyckats få ut maximalt av sina amatörskådisar. Sen är det väl inget nytt under solen även om det är ett viktigt ämne.
sQuiGboBBle
2007-12-10
Bra skådespel men inget nytt.
Señor
2007-05-22
Okej.. såg den på filmfestival så jag hade hoppats på något annat än en diskussionsfilm. Kanske skulle passat bättre under typ en temavecka i skolan :)
Kiaa
2007-03-18
Senor: Antar att tanken är att man ska diskutera vidare i skolan hur dom olika personera reagerade eller intereagerade osv. Bra underlag för skolarbete mao.
Señor
2006-09-19
vad är meddelandet? att om man mordhotar folk så händer ingenting?
ElvisTheKing
2006-09-19
en trea pga min insats :D Annars en två :P
idd
2006-09-17
bra dialog, kunde blivit nåt om den gjorts längre å med ett vettigt kameraarbete..