3.6

Klaus

En självisk brevbärare och en folkskygg leksakstillverkare inleder en osannolik vänskap. Snart sprider de glädje till en kall stad i desperat behov av ett ljus i mörkret.

Originaltitel Klaus
Regissör Sergio Pablos
Manus Zach Lewis, Jim Mahoney, Sergio Pablos
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr
Skådespelare Rashida Jones (röst), Joan Cusack (röst), J K Simmons (röst), Jason Schwartzman (röst), Will Sasso (röst), Norm MacDonald (röst), Sergio Pablos (röst), Neda Margrethe Labba (röst)

Pari
2020-03-26
superfin och animationen är mästerlig!
vonadel
2020-02-11
Sista julfilmen jag såg för säsongen (se; julen 2019), och helt klart också den bästa. Hade det mesta man kan önska sig av en julfilm. Gillar att den även var lite anpassad för oss stora barn. 8/10
dafreakish
2020-01-17
Utmärkt och riktigt snygg julhistoria. En av Netflix bästa filmer och dessutom något som visar att animation kanske kan vara något för dem också.
Rune2000
2020-01-01
En blivande julklassiker!
HerrNenne
2019-12-31
Fantastisk fin film som bättre än något jag sett på länge lyckas förmedla vad lycka och godhet kan vara.
haajen
2019-12-26
Väldigt fin film med en enkel men väl genomförd historia som berör, animationen är också mycket snygg.
2019-12-23
Otroligt mysig och underhållande film som verkligen lyckas beröra vid flera tillfällen. Charmig, fin och utmärkt julfilm! Dock är den lite för stelt klyschig på sätt som jag är känslig för och det håller den tillbaka. Fortfarande en klar fyra, dock inte en stark. Även om den känns som det när tårarna börjar tränga fram...
Biberkolben
2019-12-17
Handtecknad animation lever igen! HUZZA!
theFeber
2019-12-16
Fantastiskt fin, humoristisk och poängfylld film! Överraskade mig verkligen! Når sin målgrupp på ett jättefint sätt med blandning av mystik, spänning och vänskap! Finurligt ihopsnickrad dessutom med alla små detaljer som vi kopplar ihop med julen och jultomten. Detta kan nog bli en ny tradition hemma i juletider :)
theFeber
2019-12-16