2.8

Klovn Forever

De två vännerna Frank och Casper är tillbaka med nya äventyr och den här gången går turen hela vägen till USA och Los Angeles, där Casper har slagit sig till ro.

Originaltitel Klovn Forever
Alternativ titel Klown Forever
Regissör Mikkel Nørgaard
Manus Casper Christensen, Frank Hvam
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Casper Christensen, Frank Hvam, Mia Lyhne, Simone Colling, Lars Hjortshøj, Tina Bilsbo, Elsebeth Steentoft, Niels Weyde, Iben Hjejle, Ulrich Møller-Jørgensen, Nikolaj Coster-Waldau, JR Reed, Leilani Taliaferro, Shondrella Avery, Amber Friendly, Ib Michael

bauster
2021-01-17
Den enda Klovn-filmen som gör serien rättvisa. Härligt att se dem förvalta långfilmsbudgeten och speltiden så pass väl. Ett föredöme för serier som tar klivet till vita duken.
2016-02-20
Klovnarna kan vara helt okristligt roliga, men här är det tvärstopp. Filmen är i huvudsak småputtrig och lagom ointressant. Detta varvas med spridda småskratt och en hel del skit. (5/15)
Hypostas
2016-01-23
Sämre än den första filmen. Ändå hyfsat kul.
Christian.
2016-01-19
Tråkigt att de danska skämten inte helt håller måttet i USA.

2016-01-02
Själva storyn har en del likheter med första Klovnfilmen men manuset här är lite mer välskrivet och säcken knyts ihop bättre. Fast komiken är dock inte lika stark i Klovn Forever tycker jag, mer tragik än komik egentligen, i alla fall jämfört med både tv-serien och första filmen. Men några "laugh out loud"-stunder innehöll den allt.
siggelund
2015-12-29
Om jag kunnat ha sex med en filmrulle hade jag tagit denna först. Fyfanförihlelvete vad bra Klovn är. :D
Spidde
2015-12-28
Klovn är en av mina absoluta favoritserier (jag har sett alla avsnitt minst två gånger och håller den högre än Curb your enthusiasm, som den ju är väldigt inspirerad av) och det är otroligt kul att återse Frank och Casper igen. Den här filmen utspelar sig fem år efter händelserna i den första filmen, och som film känns den betydligt starkare på alla plan. Storyn känns mer sammanhängande och manuset är mer välskrivet. För den som inte är bekant med TV-serien kanske det är svårt att se storheten och det är tveksamt om det är "objektivt bra", men för mig som fan är fyran given. Jag älskar den olämpliga humorn som går flera steg längre än vad man hade vågat i både i Sverige och USA. Humorn i Klovn har alltid hållit hög nivå men serien har alltid gillat att chocka och öka växeln för grovheter och olämpliga skämt, så även i denna film. Men som vanligt är allt gjort med mycket hjärta, charm och glädje. För mig är det här helt klart en av årets mest lyckade komedier och jag hoppas att jag får återse Klovn-gänget i ytterligare filmer. Uppfriskande att danskarna gör kommersiella komedier som den här, svenska manusförfattare och komiker har mycket att lära.