3.3

Klovn: The Movie

De två vännerna Frank och Casper bestämmer sig för att åka på en kanottur, men när den gravida Mia får nog av Franks ignorans och ryggradslöshet får detta konsekvenser: För att bevisa sitt värde som man och familjeförsörjare stjäl Frank med sig sin brorson Bo på resan. De förändrade planerna passar Casper utmärkt då hans huvudsakliga syfte med resan är att knulla sig halvt fördärvad på en Lyxbordell.

Originaltitel Klovn: The Movie
Alternativ titel Clown - pinsamt, Clown: The Movie
Regissör Mikkel Nørgaard
Manus Casper Christensen, Frank Hvam
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Frank Hvam, Casper Christensen, Marcuz Jess Petersen, Mia Lyhne, Iben Hjejle, Lars Hjortshøj, Tina Bilsbo, Mads Lisby, Anne Moen, Niels Weyde, Elsebeth Steentoft, Michael Carøe, Roger Kormind, Dya Josefine Hauch, Marie Mondrup, Jørgen Leth

Brinkmann
2021-04-07
Inget annat land är så underbart avskyvärt som Danmark!
Hengman
2020-12-08
Riktigt risig grabbhumor. Betydligt sämre än Baksmällan, som också är en risig grabbfilm.

2016-03-28
Like bra som serien.
Medlock
2016-02-13
Riktigt usel. Troligen den sämsta danska film jag sett - någonsin.
Taliah
2013-12-19
Pubertal och löjligt grabbig, men det var väl det som var poängen. Grymt rolig emellanåt också.
2013-07-09
Humor ÄR svårt. Och när man helt och enbart förlitar sig till humorn så blir det svårare ändå. Och det lyckades inte här heller, för när det inte är roligt, så är det verkligen ingenting annat. Och roligt är det absolut inte hela tiden - långt ifrån. Men när det sitter, så sitter det som fan. Jag tror att det är kontrasterna som gör det: Otroligt politiskt inkorrekt humor som bemöts med iskall tystnad istället för amerikanska highschool-, crazy- och buddie-komediernas hysteriska minspel och överdrivna reaktioner. Dessutom är filmen nästan helt fri från buskissnubbel och Mr Bean-karaktärer. Tre gånger skrattade jag högt och länge, varav en gång så att tårarna sprutade. För det får Klovn-gänget en (mycket svag) trea. (7-/15)
LiqWid
2013-05-02
Sjukt kul. Skrattade så jag grät vid flertalet tillfällen.
PeterTheW
2013-04-22
Dråpligt och dumt, om än väl grabbigt. En dansk Hangover.
Nena2000
2013-04-10
Lika rolig och genialisk som jag tycker serien är, lika plump och långtråkig blev filmen. Ett hejdlöst frossande i "Fisse-de-tour", grova sexskämt och rena övergreppen stundtals. Visst hade den en hel del poänger, t ex korkarna till Underberg. Har tyvärr inspirerat min man........
jonas79
2012-12-25
Otroligt pubertal humor som spårar ur. En buddie movie ( fast med tre buddies ) och en fantastiskt balans mellan oerhört pinsamt och fantastiskt roligt. Slutscenen är något av det roligaste jag har sett på väldigt länge.