2.2

Knackarna

Något fruktansvärt håller på att hända i den idylliska staden Maine. Det hela börjar när författarinnan Bobbi Anderson hittar ett mystiskt föremål begravt i skogen utanför sitt hus. När hon försöker gräva upp det släpper hon lös en uråldrig ondska som övergår människans förstånd. Hon släpper lös Knackarna. Baserat på en Stephen King-roman.

Originaltitel The Tommyknockers
Alternativ titel Stephen King's The Tommyknockers
Regissör John Power
Manus Lawrence D Cohen
Genre Mysterium, Science Fiction, Thriller, Mini-serie, 90-tal
Skådespelare Joanna Cassidy, Marg Helgenberger, Cliff de Young, Traci Lords, Jimmy Smits, Robert Carradine

Dele
2016-11-29
Nej.
2014-11-25
En King-berättelse med utomjordiska inslag och en ganska imponerande lista medverkande skådespelare; Jimmy Smits, John Ashton, Joanna Cassidy, Marg Helgenberger och även den före detta porrstjärnan Traci Lords. Gillar man helaftonsfilmer så bjussar i alla fall Knackarna på runt 3 timmars "underhållning", men speciellt bra är den inte. 2+
Dutch
2014-06-22
Kommer ihåg att jag sett denna som barn, därför blev det väldigt härligt att åter se den, en fin mystisk stämning filmen igenom.
dudson
2014-04-22
Alldelles för barnslig och fånig för att bli skrämd av. oj lite blinkande gröna ljus wooow. men Jimmy Smiths är alltid sevärd. sen var Tracy Lords skön i sinn roll. 1+
LTT86
2013-08-21
En film som inte är så hemsk. Den har dum, men den lyckas ändå underhålla mig och nyfiken igenom hela filmen, så jag var inte uttråkat.

2012-10-01
Farligt nära bottenbetyg. En riktigt tråkig film som inte åldrats med värdighet, även om den var medioker även när den släpptes. 3 av 10.
Neis
2012-08-13
Dålig men extremt jätteunderhållande så ändå en 3a
XanderO
2011-10-29
Vilken hemskt dålig film med värdelösa skådespelare. Det enda som höll en kvar under tre timmar (!!!) var nyfikenheten på att få reda på vilka dessa "tommyknockers" var.

2011-09-24
Kanske, kanske det hade varit bättre med andra skådespelare? Nej, jag tror inte det.
Serenas
2010-05-10
gillade den som attans när jag var liten, helt fantastisk. kollade om den på vhs för ett tag sen, den var inte så fantastisk längre, men bra! :D