2.7

Knight and Day

När June hamnar bredvid en mystisk, charmerande man på en flygresa tror hon att hon mött mannen i sitt liv. Men det blir ett bryskt uppvaknande då han visar sig vara en spion på flykt. Detta blir början till en härva där June sätts i livsfara och måste avgöra om hennes drömman är en förrädare eller den enda hon faktiskt kan lita på.

Originaltitel Knight and Day
Alternativ titel Knight & Day
Regissör James Mangold
Manus Patrick O'Neill
Genre Komedi, Action, 2010-tal
Skådespelare Tom Cruise, Cameron Diaz, Peter Sarsgaard, Viola Davis, Jordi Mollà, Paul Dano, Falk Hentschel, Marc Blucas, Maggie Grace, Lennie Loftin, Rich Manley, Dale Dye, Celia Weston, Gal Gadot, Jack O'Connell, Trevor Loomis, Nilaja Sun

Skapad 2019-10-29 av TimBuckley
Sommaren har verkligen vridit upp värmen i takt med att de tillhörande storfilmerna av modellen lättsmält nöje trappat ner sin närvaro i biomörkrets tillflykt från värmen i år. Därför är ...   Läs mer »

Starkbröl
2023-05-02
"En film av kretiner för kretiner" är onekligen en bra beskrivning. Ett misslyckande på alla plan, ingen funktionell action, ingen funktionell komedi, ingen funktionell spionhistoria, idiotisk romans. Provocerande dåligt.
kexchokladet
2021-09-26
Ok actionfilm utan höjd.
Rift
2019-05-19
Bland det töntigaste jag sett. Och Tom Cruise lyckas t.o.m. vara töntigare än vanligt. En film av kretiner för kretiner.
2018-07-17
Detta är en film som jag aktivt har undvikit sedan den hade premiär, men i mitt "2010-projekt" kände jag mig tvungen att beta av den. Kanske var det de avgrundslåga förväntningarna som fick mig så enormt glatt överraskad, vilket i sin tur ledde till att jag gillade filmen mer än vad jag borde. Eller så skulle jag ha gjort det ändå. Bra tempo, bra action-sekvenser och förvånansvärt rolig humor (nej, inte all humor). Förvånande var också att Camerons karaktär bara förstörde ett fåtal scener. Men det som överraskade allra mest var hur otroligt usla CGI-effekterna var. Betydligt närmare Asylum-klass än högbudgetfilm från Hollywood. Att filmen emellanåt är askorkad gör varken till eller från. (7/15)
2018-06-11
Det hade kanske varit dags att sänka den här men fyran får vara kvar för jag gillar mixen av romantik och action.
sodomiten
2018-06-10
Ingen av Tompas bättre filmer. Snarare tvärt om, en riktigt dålig dussinfilm.
2018-03-08
Riktigt usel film!!!
Litsne
2017-11-25
Att säga att Cameron Diaz spelar en dum blondin är en förolämpning mot dumma blondiner. Efter halva filmen hade jag fått nog och stängde av den. Normalt sett sätter jag en 2:a på filmer jag inte sett eftersom de trots allt kanske kan repa sig i andra halvan, men i det här fallet håller jag det för omöjligt.
Grillo
2017-09-21
Halvunderhållande film som helt tappar sig under första halvan med några sinnessjukt sexistiska tropes som inkluderar kidnappning och sexuella övergrepp. Det blir inte okej för att man vänder på det längre fram i filmen och sånt här trodde jag den här genren kommit ifrån vid det här laget. En tvåa sjönk snabbt till en etta och sen störde jag mig på det under hela resten av filmen.
2016-11-11
En average actionfilm som duger i brist på annat. Skådespelarna gör bra ifrån sig och filmen är både rolig och underhållande.