3.6

Knives Out

En detektiv åtar sig att lösa ett nutida mordmysterium.

Originaltitel Knives Out
Regissör Rian Johnson
Manus Rian Johnson
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Toni Collette, Jamie Lee Curtis, Christopher Plummer, Daniel Craig, Don Johnson, Chris Evans, Michael Shannon, Edi Patterson, Riki Lindhome, Noah Segan, Ana de Armas, Raúl Castillo, Jaeden Martell, Lakeith Stanfield, Katherine Langford

choklatchip
2019-12-05
Hade höga förväntningar som säkert bidrog till besvikelsen men mer än medioker är den inte. Bra skådespeleri och fint fot men historien är lite tunn och krystad. Väldigt typisk pusseldeckare.
myslas
2019-12-05
Kul pusseldeckare som är välgjord med goda skådespelarinsatser, främst från Daniel Craig. Men så jäkla märkvärdig som en del vill göra den till är den inte. Bra film men inte fantastisk på något vis.
PeterTheW
2019-12-04
Underbar på många sätt.
Jaganatha
2019-11-30
Rian Johnson bör nog hålla sig till sådana här filmer i framtiden och inte slösa bort sin talang på tråkrövigt Star Wars-trams. Snyggt knivkonstverk i bakgrunden genom en stor del av filmen och hur jävla gammal är egentligen Christopher Plummer?
TimBuckley
2019-11-25
Lekfull, energifylld film som har lagt tyngden på ett bra manus. Går i andan av Agatha Christies hundra år gamla romaner. Enkelt, men bra. Rian Johnson är äntligen på rätt spår igen!