3.4

Knives Out

När den berömda kriminalförfattaren Harlan Thrombey hittas död på sin egendom strax efter sin 85-årsdag, landar på något mystiskt sätt uppgiften att utreda mordet hos den nyfikne och lättsamme detektiven Benoit Blanc. Med såväl Harlans dysfunktionella familj som hans hängivna personal på listan över misstänkta, tvingas Blanc slingra sig genom ett nät av lögner och villospår för att avslöja sanningen om Harlans allt för tidiga död.

Originaltitel Knives Out
Regissör Rian Johnson
Manus Rian Johnson
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Daniel Craig, Chris Evans, Ana de Armas, Jamie Lee Curtis, Michael Shannon, Don Johnson, Toni Collette, LaKeith Stanfield, Christopher Plummer, Katherine Langford, Jaeden Martell, Riki Lindhome, Edi Patterson, Frank Oz, K Callan, Noah Segan, M Emmet Walsh, Marlene Forte, Raúl Castillo, Shyrley Rodriguez, Kerry Frances

2020-09-26
Beviset på att det fortfarande går att göra en bra cluedo utan massa våld och urspårningar. Härlig ensemble, bra story och snygg scenografi kring huset.
Starkbröl
2020-09-13
Småputtrig men inte engagerande alls. Craigs dialekt är verkligen dålig och störande.
ThePatient
2020-09-07
Ändlöst fyndig och underhållande. Håller på att titta på den för andra gången (ville omedelbart se den igen efter första titten) och hittar fler grejer på djupet som jag inte tänkte på första gången. Varenda karaktär är fantastiskt spelad.
päronanton
2020-08-04
Intressant film, med mycket bra skådespel!
BarryHero
2020-07-27
Mycket kompetent whodunitverk i Agatha Christie-style som dock kunde ha varit snäppet vassare storymässigt. Även lite överraskande att vissa stora skådespelarpjäser inte fick så mycket speltid som man hade kunnat tro. Ändock underhållande från början till slut och Rian Johnson är en intressant filmskapare att följa.
Rixn
2020-06-16
Kul att Rian kan göra bra filmer också.
acidboy
2020-04-27
Mycket som är bra. Ibland är det medvetet höga tempo irriterande. Något som verkligen var störande i filmen var Daniel Craigs dialekt! :)
BlueViper
2020-04-25
Välgjord och underhållande. Egentligen en typisk trea då den inte stack ut alls i genren, men jag lägger en fyra för att jag gillar den här genren.
dafreakish
2020-04-25
Oväntat underhållande i en genrer som är ordentligt mättad. Det märks att alla inblandade har väldigt kul och filmen har mer djup än vad man kan tro från början. Ana de Armas bör få ännu tyngre roller att bita i framåt. Nästan en fyra.
Spook
2020-04-11
många stjärnskådisar i denna Agatha Christie-liknande film.