Knock Knock

Evan bor i ett vackert hus i Kalifornien med sin fru och deras två barn. En helg bestämmer sig familjen för att åka iväg, men Evan måste stanna hemma och jobba. När han sitter i sin ensamhet och regnet börjar ösa ner knackar det plötsligt på dörren. Evan öppnar och utanför dörren står två vackra men frusna tjejer som ber att få komma in för att värma sig och låna hans dator.

Originaltitel Knock Knock
Regissör Eli Roth
Manus Guillermo Amoedo, Nicolás López, Eli Roth
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Keanu Reeves, Lorenza Izzo, Ana de Armas, Aaron Burns, Ignacia Allamand, Megan Baily, Dan Baily, Colleen Camp

Supernaut
2021-04-02
En helt otroligt dålig film, men så dålig att det blev underhållande därav 2/5. Manuset är som ett slarvigt första utkast med dum story och imponerande dålig dialog. Keanu Reeves är stelare än någonsin. Någon verkar sett Funny Games och helt missat vad som är bra i den och sedan velat göra om den fast "sexig". Resultatet är en total kalkon. Se den om du vill ha ett gott skratt, annars inte alls.
finkan
2021-01-22
Jeeesus, vad var detta? Så hemskt..
2019-02-27
så sjukt jävla kass hahaha
2018-10-16
Mohaha!
converse
2018-08-15
Ganska underhållande nytolkning för en modern Facebook-generation. Dock överflödig, mycket kunde kapats ner.
päronanton
2021-02-13
Tyckte denna var riktigt spännande! Bra Skådespelare! Såg om den nu efter nästan tre år. Jag gillar den.
Tatty
2016-11-01
Riktig bra och spännande film. Gillar den skarpt och älskar spänningen i filmen. Keanu Reeves spelar riktig bra roll tycker jag.
uncle_funk
2016-10-31
Fruktansvärd film, Keanue sover igenom filmen med en monoton ton rakt igenom. Rakt igenom är den bara helt tom och oengagerad. Händer ingenting och varje incident i filmen skulle kunna tas bort, utan att man saknat det alls. Nä en etta, helt klart.
Murvel48
2016-10-19
Obehaglig film nästan i klass med Funny games US. Fast här fanns en gnutta humor också.
ClemensKaraff
2016-10-15
Ändrar mitt betyg från en tvåa till en trea, eftertanke och perspektiv gör att jag omvärderat filmen. Tankar går till nyinspelningen av the wicker man med nic cage som man måste älska.