3.4

Knock-Out

En åldrad och avdankad boxare vägrar lägga sig i sin sista match trots hot från maffian.

Originaltitel The Set-Up
Regissör Robert Wise
Manus Art Cohn
Genre 40-tal, Drama, Film-Noir, Romantik
Skådespelare Robert Ryan, Audrey Totter, George Tobias, Alan Baxter, James Edwards, Wallace Ford, Percy Helton, Hal Baylor, Darryl Hickman, Kenny O'Morrison, David Clarke, Phillip Pine, Edwin Max
Filmnummer 19598

hsimpson
2021-03-30
Store tid vilken mäktig film! Det här är nog egentligen en femma, men jag vill se om den först.
Hypostas
2015-11-03
Perfekt boxnings-noir som på 72 minuter lyckas slå nästan alla andra boxningsfilmer på fingrarna.
Astrojacob
2015-07-28
Trots lite av slapstick i de banala boxningsscenerna måste jag sätta en mys-Fyra för detta melodram. Överdrivet romantiskt kanske men härligt avslöjande om livet runt "the losers" i genren. Fyra.
emilstjernholm
2011-12-11
Enkel och stilrent, men det lyfter inte.
Tonti
2009-11-19
Välgjord och intressant. Stark trea.
jimmyringo
2009-11-19
Som sagt så är Robert Ryan behållningen i detta drama.
KimEkberg
2009-11-18
en reko trea till denna film med en övertygande idé, men lite mycket äcklig skitboxning för min ringa smak. jag förstår att filmen står på min sida, men det blir ändå lite långdraget. snyggt gjort, bra skådespel och bra koncentration av tiden där. en reko trea som sagt. tack för ordet.
Bomkia
2009-03-25
Stabil noir, jag gillade Ryan i huvudrollen. Men jag tycker nog de kunde gjort något mer med historien. 3+
CinemaniaC
2008-08-05
Rappt tempo! Underbar miljöskildring, noir-känslan fanns där trots boxningstemat, och Ryan gör en av sina bästa roller någonsin. En riktigt kul sak som ständigt roade var filmklippen till den matfrossande herren i publiken, han älskade sannerligen något ännu mera än boxning.
NHL
2008-04-08
Som sagt, rätt simpel handling, men effektivt utfört. Fint foto och regi. Robert Ryan perfekt i rollen som den avdankade boxaren som vägrar lägga sig.