2.6

Kod Mercury

Den avhoppade och cyniske FBI-agenten Art Jeffries liv får ny fart både känslo- och händelsemässigt när han tar en autistisk liten grabb under sitt beskydd. Nioårige Simon är ett siffergeni och har av en slump knäckt en superhemlig och avancerad krypteringskod som USA:s regering satsat stora pengar och prestige på. Han måste tystas för gott...

Originaltitel Mercury Rising
Regissör Harold Becker
Manus Lawrence Konner, Mark Rosenthal
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Bruce Willis, Alec Baldwin, Miko Hughes, Chi McBride, Kim Dickens, Robert Stanton, Bodhi Elfman, Carrie Preston, Lindsey Ginter, Peter Stormare, Kevin Conway, John Carroll Lynch, Kelley Hazen, John Doman, Richard Riehle, Chad Lindberg, Hank Harris

Skapad 2019-12-05 av Rollywood
Action från 1998 om en FBI-agent som tvingas skydda en autistisk pojke från en hemlig militär organisation, dold inom regeringen. När den autistiske pojken Simon (Miko Hughes) av misstag knäcke...   Läs mer »

dudson
2017-08-26
Tradig och oinspirerad film som alldrig lyfter. Härligt med en Ond Baldwin dock"

2017-08-07
Begynner bli lei denne typen filmer
kakbakarn
2017-08-05
Den här filmen har jag sett hundratusen gånger förut känns det som, men under andra namn. Mycket 90-tal. En viskande Bruce är ändå alltid en viskande Bruce, som vi säger där jag kommer från. Stark tvåa.
92axha10
2017-01-13
Helt okej film som enbart existerar för att underhålla. Tyckte den gjorde ett bra jobb och var nästan lite rörande på sina ställen.
Jamesa
2016-09-12
Ok traditionell action.
2014-11-25
Bruce Willis spelar en bekant roll som actionhjälte. Hela filmen i sig andas action av det vanliga traditionella slaget även om den viks åt spänning istället för explosioner i mängd. Spänning på en bra nivå bjuds det på men i grund och botten känns storyn alltför fånig för att göra något större intryck. 2+

2013-07-28
Filmen är bra och spännande, går att se fler ggr utan att tröttna på. Pojken gillar jag skarpt för han är så duktig och bra på sina roller.
Fetjocke
2012-09-26
Det var det sloppigaste manuset på länge.
dafreakish
2012-09-02
Medioker beskrivning av autism och dessutom en hafsigt och oinspirerad film. Synd att Baldwin inte fick mer plats.
Xenox
2012-07-07
Underhållande actionthriller. Bruce Willis gör en helt okej insats och det känns lite som att man får vad man kan förvänta sig av filmen. Inget mästerverk, men funkar som underhållning en lördagskväll.