2.3

Kogänget

För att rädda gården de bor på från att säljas bestämmer sig tre kor för att, med hjälp av de andra djuren på gården, rädda sin farm. De ger sig ut för att fånga en efterlyst boskapstjuv för att inkassera den belöning som är utfäst på honom.

Originaltitel Home on the Range
Alternativ titel Sweating Bullets
Regissör Will Finn, John Sanford
Manus Will Finn, John Sanford
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Musikal, Western, 2000-tal
Skådespelare Roseanne Barr (röst), Judi Dench (röst), Jennifer Tilly (röst), Cuba Gooding Jr (röst), Randy Quaid (röst), Steve Buscemi (röst), Charles Dennis (röst), Charles Haid (röst), Carole Cook (röst), Joe Flaherty (röst), Richard Riehle (röst)
Filmnummer 20488

karlmats
2021-10-03
Det här var ju inget vidare. Ganska dålig humor och varken sångerna eller animationerna är något speciellt. Roligast är väl kanske Randy Quaids joddlande med tillhörande urflippade knarkscener, i övrigt är det uppenbart att Disney hade en rätt dålig period här i början på 2000-talet. 2an är ganska svag, som tur är var den inte så lång iaf.
Erik12345
2020-09-17
Det enda positiva var Jill Johnsons sångröst och Slims replik: Yodeling IS AN ART!!!!!!
päronanton
2019-07-08
Störtskön! Älskar hästen Buck! Bra musik!
Jamesa
2017-08-18
Finns nåt eller var det några nördroliga grejer, som antagligen kanske inte var avsedda för att vara just så roliga, som räddar den ändå till en stadig 2:a.
HerrNenne
2017-07-21
Tom och rätt larvig film som bara klarar sig på Disneys ändå rätt höga lägstanivå.
peu-depeu
2015-08-31
Tror skaparna mest ville göra en film om en bondgård med kossor som huvudroller och sen lät handlingen komma vid sidan av. Den är inte rolig, Vet att jag såg den för några år sedan men behövde se om den för jag mindes ingenting vad som hände. Nu när jag sett den igen minns jag knappt vad som händer, sakerna känns ganska slumpade och saknar sammanhang.
Albion
2015-05-13
På den stora hela så är det en ganska begränsad och tunn historia där trasmsnivån är alltför hög. Men visst finns det guldkorn också som t ex scenen i gruvschaktet och visst sitter man där med ett brett leende till slut. Betyget blir en stark 2;a, dvs 2+
myslas
2015-04-24
Ett av de absolut tråkigaste manus jag stött på när det gäller Disney. Inte ett äventyr som tar tag i en direkt. Finns ändå några småskoj grejer som räddar den från en etta men på det är inte på något sätt en bra film.
Hypostas
2013-11-17
Börjar bra, men blir hysterisk mot slutet.
karlstadtös
2012-04-13
Inte en av Disneys bästa...