2.7

Koko-di Koko-da

Ett par åker på tältsemester för att hitta tillbaka till varandra. En varitéartist och hans skumraskfölje dyker upp från skogens mörker och terroriserar paret, lurar dem djupare och djupare ner i en malström av psykologisk terror och förnedrande slapstick.

Originaltitel Koko-di Koko-da
Regissör Johannes Nyholm
Manus Johannes Nyholm
Genre Drama, Komedi, Thriller, Skräck, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Leif Edlund, Ylva Gallon, Katarina Jakobson, Peter Belli, Morad Baloo Khatchadorian, Brandy Litmanen, Stine Bruun, Martin Knudsen, Katrin Willberg

ekneB
2020-12-28
Ligger och balanserar på 3an, den är udda vilket jag gillar men det är svårt att få en helhetsbild av filmen. Försöker hitta budskap i denna mörka Groundhog day. Första iterationerna håller mig fången, men ju längre det går så tappar den mig mot slutet. Skådespelet är bra dock!
KyLLo
2020-11-22
Uppföljaren till kortfilmen Speldosan.
ZoIX
2020-09-30
Ett gediget hantverk med några riktigt bra scener, framförallt de i bilen. Men det håller inte som en helhetsupplevelse detta. Ser fram emot fler filmer från regissören dock, han är förhoppningsvis bara i början av karriären.
Nalleman
2020-09-19
Jösses detta var verkligen koko ur många synvinklar. Absolut inget att lägga tid på.
Hengman
2019-12-18
Mestadels trams och obegripligt.
#54
2019-02-01
Visning 4 av 20 jag ser på Göteborg Film Festival. Riktigt obehaglig!